Одна з найбільших вантажних компаній Клайпедського порту — «Термінал насипних вантажів» (Biriu kroviniu terminalas, BKT) — запропонувала Україні свої потужності для відвантаження зернових культур.
Про це повідомив основний акціонер BKT Ігор Удовицький, пише агентство BNS.
«Якщо буде досягнуто відповідної домовленості між усіма зацікавленими сторонами, то до врожаю 2023 р. BKT міг би перевалити близько 10 млн т українського зерна, або близько 1 млн т на місяць», — зазначив Ігор Удовицький.
«З урахуванням того, що у серпні 2022 р. всі морські термінали трьох українських портів змогли відвантажити близько 1,6 млн т, пропозиція BKT — це реальна можливість для України суттєво збільшити експорт зерна, а отже і валютні надходження», — наголосив він.
Повідомляється, що Ігор Удовицький звернувся до Ради з конкуренції Литви (антимонопольної служби) за дозволом на купівлю 30% акцій BKT та отриманням одноосібного контролю над підприємством. 5 вересня він підтвердив наміри викупити частку, проте суму угоди та інших умов не розкрив.
Глава вантажної компанії LTG Cargo групи «Литовська залізниця» (Lietuvos gelezinkeliai, LTG) Егле Шиме раніше повідомляла, що перевезення до Клайпедського порту українського зерна можуть становити максимум близько 3 млн т на рік — шість складів приблизно по 1,3 тис. т на добу.
Експерти вважають, що зараз через Литву можна перевозити за рік лише приблизно 1 млн т українського зерна, оскільки до більшої кількості не готові логістичні ланцюжки. Тим часом Клайпедський порт, де стивідори вже відвантажують невеликі партії українського зерна, заявляє про можливість збільшити їхню перевалку до 8-9 млн т на рік.