Агрокебети. Новітні підходи до навчального процесу від викладачів курсу

02 серпня 2019, 06:00 4714

В українських аграрних навчальних закладах відсутнє використання сучасних технологій, які сьогодні є основою ведення сільського господарства, а викладачі зачасту є лише теоретиками без виробничого досвіду роботи.

Новітня магістерська програма «Агрокебети» готова не лише протистояти вищезазначеним викликам, а й створити освіту нового формату, яка стане зразком і для інших сфер діяльності.

Рушійною силою даного навчального курсу стануть ментори, спікери та викладачі. Останні будуть формувати у студента бачення професії та її практичні аспекти. Редакція AgroPortal.ua розпитала викладачів програми про їхнє бачення новітньої агроосвіти та принципи викладання.

Антон Крючков, регіональний менеджер і керівник Північного регіону компанії Corteva Agriscience

Предмет. Тема лекційної частини «Системний підхід у вирощуванні кукурудзи», яка відноситься до блоку «Аграрна інженерія».

Мета курсу. Молодий спеціаліст, котрий «в очі не бачив» реалій сільського господарства, знаходиться між Сциллою та Харібдою в своїх знаннях. З одного боку — знання та максималізм, з іншого — розуміння «нерозуміння процесу». З власного досвіду можу сказати, що отримані знання без систематизації заведуть молодого спеціаліста ще в більші терни.

Питання вірного систематичного розставлення позицій у вирощуванні сільгоспкультур, основного «діяння» в сільськогосподарському виробництві, одне з основних, тим паче, коли питання йде про менеджерську позицію.

Постійний зв'язок економіки та менеджменту бек-процесів, економіки та виробничих процесів, тендерів, постачання основних матеріальних засобів, людський менеджмент та управління процесом виробництва — про все це дізнаються студенти під час лекцій, які присвячені основній культурі на глобальному ринку — кукурудзі.

Структура курсу. Основним завданням теоретичної частини буде систематизація знань про повний цикл виробництва кукурудзи. Отримавши розуміння системи, студент може екстраполювати знання на більшість польових культур. Практична частина буде орієнтована на розуміння, що той чи інший процес дає в процесі сільськогосподарського виробництва.

Методи викладання. «Лекція-діалог». Викладення матеріалу з його обговоренням, отриманням питань та якомога чіткими відповідями. В моїх лекціях головне знати, що найкраще питання — це те, яке прозвучало. Кожний лекційний блок буде закінчуватися тематичними тестами та «розбором польотів».

Методи оцінки перевірки знань студентів. Здається, зараз у всіх на вустах тести. Практика відкритих питань все більше втрачається, а даремно, адже студент має розуміти основні засади предмету. Для цього він має підтвердити вірне розуміння матеріалу. На жаль, тестова система не завжди може виявити правильний потік знань студента — це те, що я виніс з власного навчання в університеті. Тому оцінка буде складатися з тестового модулю і відкритих питань, орієнтованих на отримання власної думки студента.

Андрій Загорулько, заступник генерального директора з проектного управління ІМК

Предмет. Я буду викладати 3 предмети: управління життям та часом, менеджмент та сучасні підходи, інструменти менеджменту.

Мета курсу. Перший предмет важливий тим, що є основою продуктивності, оскільки неможливо управляти підрозділом чи компанією, не навчившись управляти собою. Без другого спеціальність farm manager буде лише farm. А третій допоможе більш якісно і швидко вирішувати всілякі управлінські проблеми.

Структура курсу. Без теорії неможлива якісна практика, теорія ж без практики — втрата часу. На лекціях буде безпосередньо теорія, на семінарах ми зі студентами будемо розбирати практичні кейси.

Методи викладання. Для теорії я буду використовувати презентації та розповіді, а для практики — роботу в групах.

Методи оцінки перевірки знань студентів. Тести для перевірки теорії та результати виконаних кейсів чи міні-проектів.

Іванна Бондарчук, керівник департаменту розвитку та інновацій Bayer

Предмет. Команда лекторів від компанії «Байєр» проведе ряд занять з таких тем: «Хімічний захист рослин: захист рослин від бур’янів, шкідників і хвороб», «Практичні заняття з хімічного захисту», «Технології вирощування зернових та олійних», «Технології вирощування кукурудзи», «Агрострахування».

Мета курсу. Це ті базові знання, які необхідні кожному, чия робота буде пов’язана з полем. Управлінець повинен розуміти, які процеси відбуваються на полі та чому саме необхідні інвестиції, як правильно розставити пріоритети.

Структура курсу. Ми плануємо поєднувати і теорію, і практику. Також хочемо надати можливість для студентів не лише пройти практику в різних відділах компанії та зрозуміти, як все працює і що необхідно для корпорацій, як створюються і виводяться на ринок продукти, але й самостійно спробувати проводити технологічні процеси на наших науково-демонстраційних майданчиках — АгроАренах.

Методи викладання. Наші лекції побудовані на практиках, які широко використовуються не лише в Україні, а в усьому світі. Це поєднання теоретичних знань та практичного досвіду, набутого роками в галузі. Всі новинки та тренди, що за кілька років слугуватимуть базисом для розвитку технологій вирощування культур та захисту, є невід’ємною частиною наших бесід зі студентами. Заняття плануються у форматі діалогу, роботи в групах, інтерактиву, адже для нас важливо, щоб після кожної зустрічі студенти виходили з цілим набором не лише теоретичних знань, а й практичних інструментів, які вони зможуть відразу застосовувати в роботі.

Артем Бєлєнков, засновник компанії SmartFarming

Предмет. AgTech — smart-технології в агроменеджменті.

Мета курсу. Сучасне агровиробництво — це технологічний бізнес, що потребує використання інноваційних рішень, для того щоб залишитись конкурентоздатним. Сьогодні компанії впроваджують та активно використовують системи точного землеробства, дрони, системи Farm Management, GIS, різноманітні датчики та сенсори. Щоденно генерується неймовірна кількість даних, які потрібно вміти обробляти, розуміти, інтерпретувати та використовувати в прийнятті рішень.

Структура курсу. 15 лекцій та 10 семінарів. На семінарах будуть відпрацьовуватись розуміння комплексу технологій, системного підходу щодо його впровадження, а також безпосереднє використання даних та прийняття рішень на їх основі. Окремо кожен зі студентів отримує завдання, які він буде виконувати під час практики в агрокомпаніях, що допоможе знання перетворити у навички.

Методи викладання. Активне навчання — максимальне залучення студентів у процес навчання через різні види взаємодії. PBL (Problem Based Learning) — студентам пропонується задача із реального життя та набір інструментів для її вирішення, робота проводиться в невеликих групах, а викладач виступає в ролі посередника. Емпіричне навчання — навчання через 4 цикли — отримання практичного досвіду, рефлексія, концепції та відпрацювання нового досвіду.

Методи оцінки перевірки знань студентів. Загальне тестування, вирішення кейсів та практичні завдання на стажуванні в агровиробництві.

Андрій Кіяненко, начальник відділу впровадження інновацій департаменту виробництва продукції рослинництва та тваринництва компанії МХП

Предмет. Агроінженерія.

Мета курсу. Метою курсу є ознайомлення та навчання студентів роботі з сучасною технікою, яка вже зараз використовується в полях. Ми будемо говорити про діджиталізацію, автоматизацію та оптимізацію бізнес-процесів, які пов’язані з рослинництвом. Для управління агровиробництвом — це є основні складові, що забезпечують ефективне функціонування виробничих процесів. До прикладу, на підприємствах МХП використовуються smart трактори, smart обприскувачі та сівалки, які вміють за завданням оператора робити саме те, що потрібно. Сьогодні сівалки не налаштовуються за допомогою шестерень та ланцюгів, а через бортовий комп’ютер, в який закладається відповідна карта завдання. Обприскувачі також працюють через карти завдання, а трактори вміють їздити без участі механізатора. Тому дуже важливо аби студенти володіли навиками роботи з цими технологіями.

Структура курсу. Я буду викладати теоретичну частину. Щодо практичних занять, за навчальним планом вони проходитимуть у червні-липні 2020 року. Студенти виїжджатимуть на підприємства МХП, де наші фахівці демонструватимуть, як все це працює на практиці. Студенти будуть знаходитися в полях протягом місяця.

Методи викладання. Основний акцент я буду робити на практичні рішення. Буду розповідати, що саме дає найбільшу ефективність не в теорії, а у практичному житті, які саме рішення приносять компанії найбільший економічний дохід. Також під час викладання я будуватиму діалог зі студентами, мені важливо почути, що саме цікавить їх, які питання виникають під час викладу матеріалу, на чому потрібно зупинитися детальніше.

Методи оцінки перевірки знань студентів. Після проведення всіх навчальних курсів згідно з програмою студенти здаватимуть іспити. Лекторів буде багато. Ми усі оцінюватимемо знання, що засвоїли студенти, в комплексі.


Для довідки: проект «Агрокебети» було започатковано асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) на базі факультету аграрного менеджменту НУБіП України в січні 2019 року.

Проект реалізується завдяки передовим аграрним компаніям: Corteva Agriscience ТМ, МХП, New Holland, IMMER Group, Agroprosperis, ІМК, Bayer, Cygnet, «Галс Агро», Kernel, LNZ Group, «Агрейн», «Лімагрейн Україна», HORSCH, AgroHub, SmartFarming та за підтримки Міністерства аграрної політики України.


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua