Зміна клімату, глобальне потепління та дефіцит води змушують переосмислити технологічний порядок денний. Все більше компаній шукають інноваційні технології вирощування, які б дозволили зберігати ресурси та екологічну стійкість.
Приміром, італійська компанія Agricooltur розробила та запатентувала систему аеропонного землеробства, що дозволяє вирощувати рослини в контрольованому середовищі.
Система, розроблена Agricooltur, базується на трьох патентах (Aerosmart, Aeromatic і Hortus), які дозволяють вирощувати овочі, мікрозелень і зелень за допомогою обприскування коренів рослин. Таку систему можна встановлювати як у приміщенні, з адаптацією до існуючих конструкцій, так і на відкритому повітрі — у теплиці або спеціально обладнаному контейнері.
Рослини, підвішені над землею, отримують воду і поживні речовини від свого коріння, що майже повністю знижує поширення шкідників і хвороб, характерних для наземного вирощування, без необхідності використання інсектицидів або пестицидів, які потенційно шкідливі для здоров'я людей, рослин і навколишнього середовища.
Такий метод вирощування дозволяє заощаджувати до 98% води та використовувати менше 10% добрив порівняно з традиційним сільським господарством. Заводи Agricooltur проєктуються і розміщуються там, де є попит. Це зменшує кількість відходів і обмежує переміщення товарів автомобільним транспортом, тим самим знижуючи викиди парникових газів у атмосферу.
Перший проєкт буде реалізовано в Римі до червня 2024 року, паралельно ведеться діяльність на півночі Італії — в Ломбардії, П'ємонті та Лігурії. Європейські ринки, особливо Франція та Іспанія, становлять також великий інтерес для компанії.
Засновники Agricooltur — Марко Бартоломео Дівіа, Алессандро Боніфорте та Стефано Ферреро — зазначають, що компанія вже навіть мала досвід співпраці з великою роздрібною мережею Carrefour.
Agricooltur запускає також свою інноваційну модель франчайзингу, яка включає в себе пакет «під ключ» виробництва і збуту продукції. Компанія надає технічну та агрономічну підтримку, сировину (попередньо посіяні стручки), системи пакування та консервації, а також маркетинговий набір.
«Наша бізнес-модель та позиціонування на ринку ґрунтується на постачанні свіжовирощеного продукту кінцевому споживачеві. Для цього важливо бути присутніми всюди, і ми визначили франчайзинг як правильний інструмент для виконання наших обіцянок, розширюючись по всій країні», — зазначають засновники компанії.
AgroPortal.ua за матеріалами FreshPlaza