Автентичний шоколад із чебрецем. Чим полтавські солодощі підкорюють світ

10 березня 2024, 06:00 2014

Meetty Chocolate є українським виробником органічного шоколаду. Цьогоріч бренд був представлений на найбільшій органічній виставці у світі BIOFACH, а також є неодноразовим номінантом британської Академії шоколаду та має точкові експортні постачання.

Шоколадна історія братів Олексія та Дмитра Колчанових із Полтавщини розпочалася 2012 року з торта їхнього батька, якого він завжди готував на свята та покривав глазур'ю. Виникло бажання зробити цей ганаш більш цікавим.

«Мій брат Дмитро експериментував із шоколадом доти, поки не побачив у інтернеті, як двоє хлопців із Америки, до речі, теж брати, розвивають свою шоколадну фабрику — Mast Brothers Chocolate. Ми частково перейняли їхній досвід та пройшли багато онлайн-курсів для шоколатьє», — розповідає в прямому ефірі в Instagram співзасновник Meetty Chocolate Олексій Колчанов.


Створили свою кав’ярню, щоб у ній продавати шоколад

Спочатку виготовленим шоколадом брати всіх пригощали, потім перейшли вже до його комерціалізації — співпрацювали з різними кав’ярнями, а згодом і відкрили свою.

«Співпраця з невеликими кав’ярнями Кременчука дала зрозуміти, що наш бізнес має право на існування. Це дало натхнення рухатися далі. Саме тоді ми почали більш прискіпливо обирати сировину та рахувати економіку проєкту», — зазначає підприємець.

Через 5-7 років роботи шоколадної майстерні та кав’ярні брати Колчанови почали заробляти кошти та їх реінвестувати. 

На обгортках шоколаду — роботи українських митців

«У нас з’явився перший партнер у Києві — магазин «Унція», де продавали чай і каву. Власник нам казав, що до нього заходять іноземці, і їм подобається наш шоколад. Тоді я зловив себе на думці, що ми з будь-якої країни хочемо привезти щось автентичне, і нам потрібно придумати щось таке, що буде напряму пов'язане з Україною. Так на обгортках з’явилися роботи таких українських митців як Інна Пантелемонова (твори образотворчого мистецтва), Сергій Майдуков (унікальні ілюстрації), Ганна Гаврилюк (серія казкових героїв)», — розповідає Олексій Колчанов. 

У планах Meetty Chocolate запустити колаборацію з українськими поетами — на обкладинці шоколаду будуть вірші.

«Наші обгортки всім дуже подобаються, люди кажуть, що шкода викидати, і використовують їх як закладинки в книжки», — зазначає виробник. 

Кілограм какао-бобів коштує 7-8 доларів

Знайти постачальників не було проблемою, складніше було погодити з ними тоннаж — братам були потрібні невеликі обсяги.

«Ми працюємо з нідерландською компанією, яка торгує какао, кавою, горіхами ще з 1800 року. В них ми змогли купити органічну сертифіковану продукцію — це для нас дуже важливо, адже ми з 2015 року є органічно сертифікованим виробником», — говорить Олексій.

Він зазначає, що ціна дуже варіюється від походження какао-бобів. В середньому кілограм коштує 7-8 доларів. 

Олексій Колчанов

Підприємці планують так, щоб раз на 2 місяці до них приїжджала свіжа поставка какао-бобів. Це десь 400-600 кг. Цієї кількості вистачає, щоб задовольнити існуючий попит.

Какао-боби з початку 2024 року подорожчали на 67%. Це відобразилося і на собівартості шоколаду бренду, яка зросла до 35%. Але власник зазначає, що цей стрибок вартості не такий відчутний у їхньому сегменті, оскільки какао-боби завжди були дорогими.

В асортименті — шоколад з чебрецем, колою та сиром

Зараз в асортименті Meetty Chocolate близько 30 різних варіантів. Ще чекають свого часу 4 смаки, які будуть виготовлені на українських травах.

«Ідеї смаків народжуються спонтанно. Спільно з одним рестораном ми зробили шоколад із вишнею та чебрецем, хотілося віднайти щось автентичне. Друг із фармацевтичного бізнесу підказав, що горіх кола додає бадьорості. Тому є й такий шоколад. З сиром теж цікава історія. Ми знайшли виробника сублімованого сиру аж у Харкові, оскільки для шоколаду дуже важливо, щоб там не було вологи. Цей смак став одним із найпопулярніших у нашій лінійці. Ще цікавинка — шоколад із сублімованою кавою та молоком ослиці. А ось смак троянда + виноград родом зі сторінок однойменного вірша Максима Рильського. Цей вірш про щастя», — розповідає Олексій Колчанов.  

Виробники наголошують, що не додають екзотичні інгредієнти, їм важливо, щоб у складі шоколаду всі продукти були локальними.

На місяць Meetty Chocolate виробляє близько 400 кг шоколаду. 

Світове визнання: премії від британської Академії шоколаду

«Британська Академія шоколаду потрапила в наш радар випадково. Вони двічі на рік оголошують про прийняття зразків. Перший раз ми ризикнули і відправли туди декілька своїх шоколадок. У підсумку темна плитка з трояндою та виноградом отримала «срібло». Отримали ще «бронзу» за шоколад з чебрецем та вишнею. А 2022 року — за молочний шоколад із малиною», — розповідає підприємець.

Олексій говорить, що великою перевагою участі є те, що організатори дають фідбек по кожному виду. Шоколадні сомельє пояснюють, чим цікавий той чи інший шоколад, або чого йому, навпаки, не вистачає.

Академія шоколаду — це не єдиний конкурс у світі, який вартує уваги, зазначає виробник, ще є Great Taste Awards та Chocolate Awards. Туди Meetty Chocolate лише планує подаватися.

Участь у найбільшій органічній виставці у світі

Цього року продукція шоколадного бренду була представлена на найбільшій органічній виставці у світі — BIOFACH, яка щороку проходить у Нюрнберзі, Німеччина.

«Можу сказати, що у світі є цікавість до українського продукту, але коли доходить до конкретики, багатьом цікаво, щоб ми зробили для них private label. Це непогана історія для завантаження своїх потужностей, але те, що наш шоколад сподобався людям з різних країн, дуже тішить», — ділиться Олексій Колчанов.

Виробник додає, що на BIOFACH їхня обкладинка — це перше, що привертало увагу людей. Вона відрізнялася від інших стилів оформлення шоколаду — береш у руки і розумієш, що це українське

Зараз Meetty Chocolate займається розширенням потужностей. «Ми знаємо, як масштабуватися, питання лише в додаткових інвестиціях. Для нас розширення є важливим, ми бачимо зростаючий попит на український шоколад, і я сподіваюся, що ця тенденція збережеться», — резюмує крафтовий виробник.


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua