На кордоні з ворогом: на Сумщині пасічник продовжує власну справу
26 листопада 2022, 07:00 5598
Цей рік на Сумщині був щедрим на медозбір. Тут відкачали і сади, і ріпак, і акацію, і липу, ну й, звісно, соняшник, який дає найбільшу кількість меду, оскільки до його цвітіння бджолосім'ї розвинені в повну силу. Однак цього сезону не було гречаного меду — аграрії Сумщини гречки сіяли мало, а пасічникам кочувати під час війни нереально, адже регіон знаходиться близько до кордону з країною-агресором.
Про це AgroPortal.ua розповів власник бренду «Папкіна пасіка» Сергій Папка.
«Ідея мати власну пасіку настільки надихнула мене, що кожну вільну хвилину почав цікавитись інформацією про бджіл, їх розведення, медоносну базу, продукцію бджільництва. І навесні 2017 року ми купили 3 бджолосім’ї. Згодом, вже з дружиною, викачали невеличку кількість меду. Смачну продукцію дарували друзям і родичам. Потім почали цікавитись друзі друзів, і так потихеньку хороші відгуки та рекомендації працювали, як реклама», — згадує Сергій Папка.
За його словами, найбільші затрати в утриманні бджіл — це закупівля вуликів і рамок. Але пасічник уже почав виготовляти їх самостійно, тому має затрати лише на пиломатеріали.
Сергій Папка зазначає: якщо мати до 10 вуликів, фінансового прибутку не буде. Якщо тримати до 25 сімей, бджоли окупають самі себе, а от якщо їх ще більше, то вони приносять фінансовий прибуток.
Наразі пасіка налічує близько 40 бджолосімей. Бджоли в основному порід карпатка, карніка. Кількість меду, за словами пасічника, залежить від багатьох факторів, це і погодні умови під час медозбору. Якщо дуже спекотно, то культури не виділяють нектар, і навпаки, якщо холодно, то меду також буде мало. Ще важливо, щоб у сім'ї була молода та якісна бджоломатка (заміну потрібно проводити раз на два роки).
Сергій Папка, власник бренду «Папкіна пасіка»
У 2021 році нам запропонували взяти участь у фестивалі горюнської культури у с. Нова Слобода, ми погодились. Люди залюбки куштували та купували нашу продукцію, питали, чи можна її замовити в інші міста України. Тож у нас виникла ідея зайнятись розробкою власного бренду, розширити обсяг та види продукції. Найскладніше було перших декілька місяців, майже кожного дня виникали певні нюанси та труднощі, які доводилось долати. На даний час є певна категорія людей, яка постійно замовляє нашу продукцію. З кожним днем аудиторія росте, замовляють із різних куточків нашої країни. Щоправда, війна внесла свої корективи, але ми рухаємось уперед. Перемога буде за нами!
Сьогодні асортимент бренду «Папкіна пасіка» досить різноманітний і налічує понад 5 видів меду, крем-меди з різними добавками, горіхи з медом, настоянки, пилок, прополіс, бджолопакети. Також є подарункові набори до свят.
Поради пасічника, на що варто звертати увагу, купуючи мед, щоб убезпечитись від підробки:
- мед не повинен бути дуже рідким, вага літрової банки має бути приблизно 1400-1500 г;
- справжній мед тягнеться дуже довго та стікає рівним струмком;
- мед має лягати на тарілку гіркою, після чого плавно розтікається поверхнею;
- не варто боятись, якщо мед кристалізується, це нормальна реакція. Протягом року мед має хоч трошки почати кристалізуватись, якщо такого не відбувається, це вже привід задуматись;
- найкраще підробку можна виявити в лабораторії.
Тетяна Ярмоленко, AgroPortal.ua