У липні цього року крафтовому бренду Eat.Craft виповнився лише рік, та за цей період їхня продукція вже завоювала прихильність споживачів, які оцінили екологічний підхід до виробництва — без використання води та мінімум електроенергії.
А все розпочалося з в’ялених томатів, які й до сьогодні залишаються основним продуктом в асортименті молодого бренду.
«Ми вирощуємо помідори в Херсонській області вже давно. Якось спробували їх зав’ялити, і нам сподобалося. Тоді й вирішили зробити їх доступними для широкого кола людей. Почали брати участь у ярмарках. Так все розпочалося», — розповідають власники бренду спеціально для AgroPortal.ua.
Зараз виробництво Eat.Craft знаходиться в Ірпені на Київщині. Сюди підприємці переїхали з Херсона через активні бойові дії та окупацію регіону. Періодично все ж їздять на Херсонщину доглядати за томатами, яких за сезон виходить до тонни. Але в планах — закласти плантацію овочів і в Ірпені, щоб полегшити логістику сировини.
Джерело фото: Eat.Craft
Eat.Craft в’ялить помідори сорту Сливка, вони найбільше підходять за розміром і смаковими властивостями.
«Ми не додаємо сіль та цукор до в’ялених томатів, лише різні спеції, 6 видів перцю, каперси й часник. Для чого ми це робимо? Таким чином ми балансуємо смак: каперси додаємо, щоб підвищити кислотність, оскільки в оливковій олії вона низька.
Сушимо помідори на сонці, хоча раніше робили це в сушарках. Багато хто посипає їх сіллю, щоб швидше сохли. Ми цього не робимо, винайшли технологію, як їх сушити «чисто», — розповідають власники бренду.
Підприємці зазначають, що на полицях магазинів складно знайти томати саме в оливковій олії, здебільшого це мікс кукурудзяної та соняшникової або просто соняшникова. Eat.Craft додає лише оливкову олію і не хоче її замінювати, щоб здешевити продукт — 1 л коштує 1300 грн. Купують її в WineTime. Баночка в’ялених томатів коштує 350 грн.
«Щотижня беремо участь у різних ярмарках, вже орієнтуємося, скільки продукції нам потрібно підготувати на захід. Хочемо, щоб усе було свіжим, тому наперед не готуємо. Сушена сировина у нас зберігається в контейнерах. За перший рік ми виготовили десь 500 баночок. З того моменту, як нашій компанії виповнився рік (липень), і до сьогодні уже продано 25% від минулорічного обсягу», — зазначають підприємці.
Загалом бренд працює над тим, щоб їхні в’ялені томати з’явилися на полицях преміальних маркетів. Мають в асортименті й низку інших продуктів.
«Також ми виготовляємо цукати з гарбуза, моркви, стручкової квасолі, буряку, батату. Їх унікальність у тому, що вони варяться у фреші з апельсину без жодної краплі води. Цей фреш вичавлюється вручну, ми не використовуємо соковижималку, щоб не відбувалося процесу окислення від металевих частин техніки. Вони три дні варяться на фреші й три дні сушаться на сонці. Ми взагалі намагаємося зробити своє виробництво екологічно чистим — без використання води та з мінімальним використанням електроенергії», — резюмують крафтярі.
Іванна Панасюк, AgroPortal.ua