Висушені на сонці. На Київщині в’ялять херсонські томати екологічним шляхом

21 вересня 2024, 05:48 12238

У липні цього року крафтовому бренду Eat.Craft виповнився лише рік, та за цей період їхня продукція вже завоювала прихильність споживачів, які оцінили екологічний підхід до виробництва — без використання води та мінімум електроенергії.

А все розпочалося з в’ялених томатів, які й до сьогодні залишаються основним продуктом в асортименті молодого бренду.

«Ми вирощуємо помідори в Херсонській області вже давно. Якось спробували їх зав’ялити, і нам сподобалося. Тоді й вирішили зробити їх доступними для широкого кола людей. Почали брати участь у ярмарках. Так все розпочалося», — розповідають власники бренду спеціально для AgroPortal.ua.

Зараз виробництво Eat.Craft знаходиться в Ірпені на Київщині. Сюди підприємці переїхали з Херсона через активні бойові дії та окупацію регіону. Періодично все ж їздять на Херсонщину доглядати за томатами, яких за сезон виходить до тонни. Але в планах — закласти плантацію овочів і в Ірпені, щоб полегшити логістику сировини.

Джерело фото: Eat.Craft

Eat.Craft в’ялить помідори сорту Сливка, вони найбільше підходять за розміром і смаковими властивостями.

«Ми не додаємо сіль та цукор до в’ялених томатів, лише різні спеції, 6 видів перцю, каперси й часник. Для чого ми це робимо? Таким чином ми балансуємо смак: каперси додаємо, щоб підвищити кислотність, оскільки в оливковій олії вона низька.

Сушимо помідори на сонці, хоча раніше робили це в сушарках. Багато хто посипає їх сіллю, щоб швидше сохли. Ми цього не робимо, винайшли технологію, як їх сушити «чисто», — розповідають власники бренду.

Підприємці зазначають, що на полицях магазинів складно знайти томати саме в оливковій олії, здебільшого це мікс кукурудзяної та соняшникової або просто соняшникова. Eat.Craft додає лише оливкову олію і не хоче її замінювати, щоб здешевити продукт — 1 л коштує 1300 грн. Купують її в WineTime. Баночка в’ялених томатів коштує 350 грн.

«Щотижня беремо участь у різних ярмарках, вже орієнтуємося, скільки продукції нам потрібно підготувати на захід. Хочемо, щоб усе було свіжим, тому наперед не готуємо. Сушена сировина у нас зберігається в контейнерах. За перший рік ми виготовили десь 500 баночок. З того моменту, як нашій компанії виповнився рік (липень), і до сьогодні уже продано 25% від минулорічного обсягу», — зазначають підприємці.

Загалом бренд працює над тим, щоб їхні в’ялені томати з’явилися на полицях преміальних маркетів. Мають в асортименті й низку інших продуктів.

  • Пастила, яку роблять без додавання яблук (пектину). У складі лише монопродукт, а останню партію полуниці вдалося виготовити взагалі без цукру.
  • Конфітюри з різних ягід: лохина з базиліком і м’ятою, малина з фісташкою, іспанський апельсин із перцем Каєн і ананасом або манго. Застосовують незвичайні поєднання, щоб відрізнятися від інших виробників.
  • Сировину купують, а дещо самі вирощують, приміром, лохину. З неї, крім конфітюру, виготовляють ще ягідну наливку.
  • До меду додають різні наповнення — жасмин, лаванда, бутон рожевої троянди, хурма, насіння гарбуза та горіхи. Сировина — з пасіки родичів з Овруча на Житомирщині.

«Також ми виготовляємо цукати з гарбуза, моркви, стручкової квасолі, буряку, батату. Їх унікальність у тому, що вони варяться у фреші з апельсину без жодної краплі води. Цей фреш вичавлюється вручну, ми не використовуємо соковижималку, щоб не відбувалося процесу окислення від металевих частин техніки. Вони три дні варяться на фреші й три дні сушаться на сонці. Ми взагалі намагаємося зробити своє виробництво екологічно чистим — без використання води та з мінімальним використанням електроенергії», — резюмують крафтярі.


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua