Made in Ukraine // Що таке Ham.Lo та де його шукати

05 квітня 2018, 06:44 7479

2015 року Юрій Сербін — фінансовий аналітик компанії з управління активами, повернувшись із двомісячного закордонного відрядження, був неприємно здивований високою ціною на улюблений хамон. Тоді він і прийняв сміливе рішення: спробувати виробляти в’ялене м'ясо в Україні власноруч з цікавою назвою Ham.Lo (Hamon with love).

«Я дуже люблю хамон та прошуто. Тож часто їх купую. Але зима 2015 року примітна була майже щоденною девальвацією гривні, і виявилося, що імпортний хамон коштував досить дорого. Тому, замість хамону чи прошуто, я купив у м’ясному відділі супермаркету пару шматків свинини, приніс додому та вирішив самостійно зав’ялити у себе на балконі, прочитавши рецепт просто в інтернеті. Це був початок. Потім ми з кумом та партнером по бізнесу Сергієм Чучковим скуштували це м'ясо, і виявилося, що воно дуже смачне. Тож ми подумали: а чому б не спробувати зав’ялити більше м’яса та не продати його так само охочим до в’ялених делікатесів споживачам?», — розповідає Юрій історію виникнення нового бізнесу.

Представити широкому загалу результат свого експерименту було вирішено в рамках фестивалю «Вулична їжа», який щорічно проходить у Києві. Тож вже навесні 2015 року Сергій та Юрій взяли у ньому участь, з чого все й почалося. Тоді новоявлені бізнесмени за якихось там два дні заробили 30 000 грн чистого прибутку, інвестувавши лишень 15 000.  

«У рамках фестивалю нам вдалося реалізувати 90 кг готового в’яленого м’яса власного виробництва. Черга охочих до нас стояла з ранку та до самого вечора, а пригощали ми їх власноруч приготованими тапас з прошуто та різними соусами, які також самостійно готували цілий тиждень до старту фестивалю. Там же, у рамках цього заходу, з огляду на неабиякий попит на нашу продукцію, нами зацікавилися та запропонували співпрацю ресторани», — ділиться спогадами Юрій.

Проте згодом підприємці швидко зрозуміли, що потрібно виходити на торговельні мережі, адже ресторани закуповували небагато м’ясної продукції — до 10 кг на місяць.

Сьогодні реалізація відбувається у мережах Good Wine, «Сільпо», Winetime.

Прошуто виготовляється лише зі свиней, які вирощуються у спеціалізованих господарствах «Агро-Плюс 2006», «Агроекологія», «Органік міт».

«Кількість виробленого прошуто правильно рахувати в ногах. Отже, в рік ми виробляємо 800 свинячих ніг. Але треба розуміти, що якщо в Італії всі ноги виключно вагою 16 кг, то у нас — від 12 до 16 кг, тому ми рахуємо в тоннах», — пояснює Юрій.

Наразі виробництво прошуто становить 2 тонни на рік. Собівартість кілограму виробництва — 300 грн, а ціна реалізації — 450 грн. Окрім прошуто, виробляється ще 2,5 тонни м’ясної продукції короткого циклу: бастурма, кускова яловичина, качине філе, в’ялені ковбаси тощо.

«Прошуто — це чесний продукт, бо в нього нічого не можна ввести зайвого. Це виключно м'ясо і сіль. А наше прошуто — це ще й на 30-40% менша вартість за його імпортні аналоги», — підкреслює Юрій.

Виробництво прошуто — прибутковий бізнес, який приносить його виробникам 40% рентабельності. Але для тих, хто не звик чекати на прибуток більше 12 місяців, такий вид бізнесу не підійде. Адже прошуто — продукт довгого дозрівання, тому, як варіант, підприємці радять поєднувати його виробництво із випуском м’ясної продукції короткого циклу.


AgroPortal.ua за матеріалами Mind.ua