Уроки менеджменту // Як правильно планувати свій день?

07 лютого 2019, 06:43 2213

Сучасний офісний (та й не тільки) співробітник перебуває у постійному цейтноті і в рамках дедлайнів. Але ось парадокс: один із співробітників легко справляється із завданнями, отримує премії і підвищення, працює, здавалося б, граючи; а його колега відчуває постійний стрес, хворіє, не встигає, через що отримує догани і штрафи.

Вашій увазі поради, котрі допоможуть оволодіти азами мистецтва керування часом — тайм-менеджментом.

1. Аналізуйте. Щоб зрозуміти, куди витрачається дорогоцінний час, заведіть спеціальний блокнот або додаток і записуйте абсолютно все, чим займалися за день. Причому враховуйте не лише важливі справи, а й телефонні розмови, спілкування в соціальних мережах та кава-брейки. Таким чином, ви зможете зрозуміти, скільки часу витрачається даремно, деяких шкідливих звичок, можливо, вдасться позбутися зовсім, інші ж — звести до мінімуму. 

2. Плануйте. Планування — ключовий момент у керуванні часом. Складаючи план, враховуйте, що він має бути розумним і здійсненним — від цього залежить ефективність. Розрізняйте цілі і завдання. Мета — дещо глобальне і масштабне, завдання — більш конкретне і точне.

3. Фіксуйте. Прописуйте свої плани на місяць, тиждень, день. Додавайте нові й обов'язково викреслюйте реалізовані — так ви наочно бачитимете результативність своєї роботи.

4. Розставляйте пріоритети: найважливіше — на початку, менш значуще — почекає. Не відкладайте найскладніше «на потім» — так виникають цейтнот і аврали. Й обов'язково ставте терміни закінчення кожного із завдань — це дисциплінує. 

5. Фокусуйтеся на головному:

— якщо якась робота може почекати — нехай почекає. Або ж якщо можна делегуйте її виконання;

— навчіться говорити «ні» тим людям і справам, які заважають виконанню ваших планів;

— не робіть кілька справ одночасно — це малоефективно.

6. Дотримуйтеся режиму дня. По-перше, висипайтеся — 8-годинний сон відновлює сили. По-друге, впорядкуйте свій графік роботи і відпочинку за принципом «вперед діло, тоді забава».

7.  Виховуйте силу волі. Ви можете скільки завгодно прекрасно все планувати, але якщо даватимете собі послаблення (особливо на початку шляху) — нічого не вийде. Варто кілька разів пропустити ранкову зарядку або засісти за комп'ютерні ігри замість написання плану справ на завтра — й увесь тайм-менеджмент полетить у тартарари.

8. Плануйте не лише роботу, а й відпочинок! Адже без повноцінного відпочинку не вийде ефективної роботи. Деякі фахівці саме з цього пункту радять починати заповнення щоденника. Відпочинок має бути повноцінним — ви можете проводити його з сім'єю або друзями, обов'язково абстрагуючись від нових бізнес-стратегій або планування в голові ділових переговорів.

Тайм-менеджмент стане в пригоді не тільки в роботі, але і в житті. Тому, навчившись керувати часом, ви відчуєте себе вільнішими і щасливішими.


AgroPortal.ua за матеріалами Міжнародного кадрового порталу hh.ua