Розвиток з обмеженим ресурсом: хлібопекарські підприємства відчувають брак кадрів

13 жовтня 2024, 06:31 10400

За останні два роки ТОВ «МИЗА» (ТМ «Переяслав Хліб») вдалося розширити асортимент продукції. Наразі тут виробляють близько 60 позицій: різні види хліба, здоба, святкова випічка. Запустили також виробництво лавашів, двох нових видів хліба та печива.

Про це AgroPortal.ua розповів директор ТОВ «МИЗА» ТМ «Переяслав Хліб» Андрій Пироговський.

«Також поступово змінюємо паковання продукції, удосконалюючи та осучаснюючи його. Запустили в продаж екохлібниці — натуральні торбинки, виготовлені за спеціальною технологією, яка дозволяє зберігати хліб довше. У своїй роботі також орієнтуємося на молодше покоління, тому й вирішили виробляти популярний нині бездріжджовий хліб та лаваші», — розповідає Андрій Пироговський. 

Для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку на хлібозаводі постійно проводяться екскурсії, на яких вони чують не лише історію підприємства, а й на власні очі мають змогу побачити основні процеси виготовлення хліба і навіть відчути себе пекарями та скуштувати власноруч приготовлену випічку.

Підприємство використовує борошно різних сортів, адже випікають велику кількість різновидів хліба. На постійній основі співпрацює з 5 постачальниками борошна. 

До речі, в перші місяці війни переяславське підприємство ТОВ «МИЗА» стало опорним у регіоні, оскільки більшість виробництв зупинилися. Тому довелося виробляти вдесятеро більші обсяги продукції, щоб забезпечувати хлібом споживачів Київської та Черкаської областей.

«Нам довелося запустити в роботу обладнання, яке понад 10 років не використовувалося. Замовники стояли в черзі під заводом, щоб забрати продукцію, оскільки наш транспортний відділ самотужки не справлявся з доставкою», — розповідає Андрій Пироговський.

Сьогодні хлібобулочні вироби ТМ «Переяслав Хліб» реалізуються в точках роздрібної торгівлі, великих національних торговельних мережах — «АТБ» та «ТРАШ», а також у закладах освіти та медзакладах. У Переяславі, Яготині, Борисполі та Києві є фірмові кіоски.

Керівник підприємства зазначає, що війна вплинула на вартість продукції, зокрема і хлібобулочних виробів. Пропорційно зростанню цін на паливо, сировину, витратні матеріали — підвищується і вартість хліба. 

Незважаючи на це, на заводі як до повномасштабного вторгнення, так і нині залишається незмінним безперервний процес розширення асортименту. 

«Ідеї у нас є, намагаємося їх втілювати. Щодо розширення виробництва, то, звичайно ж, хочеться встановити додаткове сучасне обладнання чи оновити наявне. Було б добре, якби держава допомагала і сприяла розвитку таких невеликих підприємств у складний час», — продовжує Андрій Пироговський. 

Він додає, що наразі хлібозавод відчуває катастрофічний брак кадрів, адже на частину посад у процесі виробництва залучені саме чоловіки, й замінити їх не вдається. 

«Забронювати ми маємо можливість лише невеликий відсоток військовозобов’язаних, тому й маємо суттєву проблему з нестачею працівників. Ми віримо у перемогу України і всіма силами працюємо для досягнення цього в міру наших можливостей, тому сподіваємось на краще майбутнє для українців», — підсумував Андрій Пироговський.


Тетяна Ярмоленко, AgroPortal.ua