Від крафту до великого виробництва — всі прагнуть здивувати смаком паски

20 квітня 2025, 06:28 157

Щороку Великдень стає чудовою нагодою для кулінарних експериментів. Українські виробники пасок цього сезону змагаються у креативності, аби здивувати своїх споживачів: паски з дубайською начинкою, маком, згущеним молоком, марципанами й навіть із канабідіолом. А тим, хто не надто любить тісто, «Сільпо» пропонує лише верхівку улюбленої великодньої випічки.

Крафтові рожеві паски б’ють усі рекорди замовлень

Львів’янка Ірина Гутиро прийшла в кондитерську справу 10 років тому. За її словами, все розпочалося з любові до випічки та майстер-класу української кондитерки, переможниці та судді проєкту «МайстерШеф» Лізи Глінської.

«Я отримала базові знання у Лізи й почала самостійно експериментувати зі смаками. Працювала кондитером у кав’ярнях. А з середини 2024 року повернулася до роботи вдома — вже були свої постійні клієнти. Тепер створюю торти на замовлення та кенді-бари з різноманітними тістечками — це моє натхнення та справа душі», — розповіла Ірина під час прямого ефіру в Instagram.


Щоб досягти ідеального смаку, кондитерка ретельно підбирає інгредієнти. Борошно, цукор і масло закуповує в супермаркетах, а от до вибору вершків і крем-сиру підходить обережніше — віддає перевагу польській продукції через стабільну якість. Шоколад і декор для своїх солодощів знаходить у спеціалізованих кондитерських магазинах.

«Хоча мушу сказати: з’являються і приємні винятки. Наприклад, Самбірський молокозавод надіслав мені крем-сир. Перша партія була не дуже вдалою, але остання вже дійсно приємно здивувала. Це дає надію, що й український ринок інгредієнтів стає конкурентним», — зазначає Ірина.

Ірина Гутиро з тортом власного виробництва

Цікаво, що у своїй роботі кондитерка не використовує домашні яйця. Пояснює це тим, що для бісквіту такі яйця не завжди підходять — їхній колір може бути надто насиченим. «Інколи жовток настільки яскравий, що здається, ніби в ньому дві пачки куркуми», — жартує вона. Натомість фабричні яйця мають стабільну якість і колір, а саме це головне для майстрині в роботі з тістом.

Ірина Гутиро пропонує споживачам авторські паски, випечені на італійському борошні з високим вмістом білка. «Цього сезону, здається, навіть найледачіші вже чули про дубайську начинку — її додають майже в усі кондитерські вироби. Тож я вирішила поекспериментувати й створити паску з цим популярним смаком. Приготувала ніжне шоколадне волокнисте тісто й використала елементи класичної дубайської начинки», — розповідає вона про свій асортимент.

Якщо дубайська паска цього року є навіть на полицях супермаркетів, то рожевої точно ніде не знайти. 

«Ідею рожевої паски я побачила в інтернеті, хоча у тієї людини, що її готувала, результат вийшов не зовсім вдалим. Але мені стало цікаво, з чого складається рожеве тісто. Я довго експериментувала, намагаючись знайти баланс, щоб барвник не псував ані смаку, ані структури. І коли зрештою побачила, що паска залишилася рожевою — моєму щастю не було меж. Вона вийшла волога, ніжна, в міру солодка, а родзинкою стала в’ялена вишня всередині. Ця паска вдалася з третьої спроби», — розповідає кондитерка.

Цього року вона приготувала й традиційну паску за сімейним рецептом із додаванням натуральних цукатів, а також солодкого баранчика.

Львів’янка спекла близько сотні пасок. Лідером продажів, безумовно, є рожева.

На Фабриці Тіста цьогоріч випекли мільйон пасок

Один із найбільших в Україні виробників готової випічки, заморожених напівфабрикатів та хліба за класичною французькою технологією — ТОВ «Фабрика Тіста» — цього року на Великдень випік 1 мільйон пасок. Половина цього обсягу пішла на власну збутову мережу — «Сімейна пекарня», «Франсуа», «Мартін», «Булочна №1» та «Хліб з маслом». Решта — вироблена для торговельних мереж.

«У нашому асортименті три види паски. Маленька класична, випечена за традиційним рецептом, має вагу 130 грамів. Є паска з шоколадом усередині вагою 300 грамів, а також середнього розміру — 220 грамів — із цукатами», — розповідає керівник комерційного відділу ТОВ «Фабрика Тіста» Сергій Лісунов.

Вся продукція виробляється на єдиному підприємстві площею 8,5 тис. кв. м. Звідти хлібобулочні вироби роз’їжджаються по всій Україні — у понад 600 точок власної мережі та до найбільших національних торговельних мереж. До речі, 50% власної випічки в ритейлі виготовляє «Фабрика Тіста». Виробляють продукцію з найякіснішого борошна від компанії «Зернарі» та використовують глютен, який імпортують з Італії.

Паски за італійськими традиціями від Переяслав Хліб

Сьогодні в тренді італійське панетоне, і цю ідею хлібопекарі намагаються втілити у великодніх пасках. ТОВ «МИЗА», відоме під ТМ «Переяслав Хліб», випікає такі паски на заквасці, використовує італійське борошно манітоба. Ці паски мають пористий м’якуш, виготовляються за спеціальною технологією. Їх потрібно підвішувати догори дриґом для того, щоб вони витягувалися після випікання. Це один із трендів сьогодні, який хлібозавод також підхопив.

«Ще один тренд, який ми відмітили для себе, — це те, що діти дуже полюбляють шоколад. Ми проводимо багато майстер-класів для дітей і дізнаємося про їхні вподобання. Малеча каже, що не так їм подобаються родзинки. Тож ми виготовили «дитячі» паски без родзинок, але з вкрапленнями шоколаду. Прикрасили вироби не традиційною кондитерською посипкою, а маршмелоу, що додає виробу легкості та оригінальності», — зазначає директор ТОВ «МИЗА» Андрій Пироговський.

Минулого року підприємство реалізувало приблизно 16 тис. великодніх пасок, цьогоріч — не менше.


Іванна Панасюк, Людмила Лебідь, Вікторія Полевик, AgroPortal.ua