6 нових трендів сирної культури в 2021 році

20 січня 2021, 07:45 3017

20 січня в світі відзначають День сиру. Всі причетні до цього, а саме крафтові та промислові виробники, ритейлери, постачальники, сирні сомельє і поціновувачі, святкують день свого улюбленого продукту. За понад 20 років безперервної роботи на українському ринку вже вдалося накопичити достатньо досвіду і спостережень, щоб спрогнозувати тенденції, які супроводжуватимуть сирний ринок увесь 2021 рік.

Таку думку висловила керівник проєкту ProCheese компанії ARDIS GROUP, найбільшого імпортера сиру в Україні, Наталя Кагадій.

«Пандемія минулого року внесла значні зміни в наше життя, а отже нові реалії, нові пристосування і нові тренди чекають на кожного з нас. Насамперед потрібно пам'ятати, що будь-яку кризову точку варто перетворювати на власну точку для зростання, тому пандемія підготувала для всіх нас велике поле для зльотів, достатньо лише вибрати для себе вдалу смугу. Таким чином, ми готуємося спостерігати за стрімким розвитком у всіх галузях без винятку, зокрема й на сирному ринку», — стверджує Наталя Кагадій.

Вона зазначає, що, з огляду на нові тенденції, які приніс 2020 рік у життя людей по всьому світу, очікується 6 нових трендів сирної галузі як в Україні, так і за її межами.

Здорове харчування і спосіб життя

«Щодня світом розповсюджуються нові відкриття вчених і дієтологів. Піддається змінам стандартна харчова тарілка, все частіше жителі планети скорочують вживання продуктів тваринного походження на користь цільних круп, бобових, овочів і фруктів. Але в цьому ми не бачимо пропорційного скорочення обсягів сирного ринку, а навпаки — велику можливість для розвитку сирної культури всюди, в тому числі й в Україні», — зазначає Наталя Кагадій.

Вона підкреслює, що споживачі ретельніше почали стежити за складом обраних продуктів, їхньою якістю і харчовою цінністю. У зв'язку з цим очікується підвищення інтересу споживача до натуральних сирів, крафтових вітчизняних та імпортних, захищених за місцем виробництва.

Довіра та безпека

«З наших спостережень за ринком у минулому році ми зробили висновок, що найбільшою популярністю серед споживачів користувалися сири відомих і визнаних роками брендів, таких як Philadelphia, Zanetti, Bergader тощо. Для українського споживача репутація і широка популярність виробника стали сигналом для довіри. Покупці будуть віддавати перевагу вже добре відомим торговим маркам», — упевнена Наталя Кагадій.

Відкритість виробника

Експерт зазначає, що виробники повинні будуть відкрито ділитися всією інформацією, яка переконає сучасного споживача обрати їхній продукт. Оскільки покупці будуть шукати не просто продукт, який банально втамує голод, а продукт, який не зашкодить здоров'ю, матиме відповідні умови виробництва та відмінну поживну цінність, на допомогу виробникам у пошуках своїх споживачів прийде прозорість інформації, що супроводжуватиме їхній сир у продажу.

«Варто щиро доносити цінність вашого продукту і прозоро розповідати про умови його виробництва, історію його виникнення та особливості споживання, щоб підкорити поціновувача в 2021 році», — радить Наталя Кагадій.

Підтримка вітчизняних виробників

Закриття кордонів і обмеження в подорожах змусили людей озирнутися і почати пізнавати свою країну з туристичної точки зору.

«Ми очікуємо, що відкриттям для українців стануть досягнення крафтових сирних господарств. Переконані, що вітчизняним виробникам є чим здивувати українського сирного споживача, варто тільки голосніше заявити про себе і знайти свого поціновувача. З цією метою в травні нинішнього року ARDIS GROUP влаштовує конкурс ProCheeseAwards. Цей захід не тільки дозволить українцям відкрити для себе різноманіття смаків сирів, а й дасть можливість кращим українським крафтовим сироварам представити Україну на світовому рівні на фестивалі World Cheese Awards 2021 в Іспанії», — зазначає Наталія Кагадій.

Нові емоції та враження

Експерт упевнена, що після тривалих карантинних обмежень люди потребуватимуть більше розваг, емоцій та знань. Отже, вони почнуть знову відвідувати різні івенти і допитливо колекціонувати нові враження.

«Ми не залишаємося осторонь цього тренду, а докладемо всіх зусиль для його втілення. Саме для цього в рамках ProCheeseAwards ми влаштуємо не тільки конкурс сироварів, а й як інтертейнмент запропонуємо відвідувачам різноманітні активності, які допоможуть пізнавати нові смаки і здобувати нові знання про сир», — розповідає Наталя Кагадій.

Розвиток сирної культури

Допитливість сучасного споживача призведе до пошуку нових смаків на звичних торгових вітринах. Насправді українці вже готові пізнавати нові смаки, тільки поки не знають, із чого почати.

«Тут на допомогу приходить просвітницький проєкт ProCheese, який навчає сирних консультантів і продавців. Мета проєкту — поширити сирну культуру Україною. Почали ми з навчання всіх бажаючих торгових мереж правильному сирному консультуванню покупців і реалізації проєктів створення сирних просторів. Також на сторінках нашого проєкту в соцмережах ми ділимося своїми знаннями в доступній формі, тому кожен бажаючий може знайти для себе готові підказки про новинки, поради щодо вживання сирів, їх поєднання тощо», — зазначає Наталя Кагадій.