З урбанізованого до природного: головні тренди сільського зеленого туризму у 2021 році

28 грудня 2020, 06:38 3382
Володимир Васильєв

Сільський зелений туризм у 2020 році зазнав чимало викликів — пандемія, кризові явища, зміна пріоритетів і вподобань туристів, переосмислення власної ролі та можливостей селянського або фермерського домогосподарства, громади в цілому. Відбулася адаптація до споживання та надання послуг сільського зеленого туризму у корона- та посткоронавірусний період з пріоритетом на захист здоров’я господарів гостинних садиб та туристів.

Тренд на безпечні послуги з максимальним зменшенням ризиків захворювання на COVID-19 як господарів гостинних садиб, членів їхніх родин, так і туристів формуватиме конкурентну перевагу, гарантуючи туристу захист його здоров’я з одночасним підвищенням якості послуг сільської гостинності з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог, а також вимог програм (стандартів) «Українська гостинна садиба», вимог на отримання та використання особливої відзнаки #ПодорожуйБезпечно (Safe travels).

Розвиток внутрішнього туризму сприятиме інтенсивному поліпшенню сільської інфраструктури навколо великих міст. Тренди — відпочинок у селі та відпочинок у фермера під гаслом «З урбанізованого до природного середовища на вихідні або канікули».

Тренд на розвиток позааграрних видів діяльності селянських і фермерських господарств, на збільшення кількості ліжко-місць і місць відпочинку, на послуги із харчування, дегустації та майстер-класи з використанням власних крафтових продуктів з їхніми географічними назвами, організацію івентів із традиційними для місцевості обрядами та звичаями, обмін знаннями для впровадження органічного землеробства, послуги апі- та іпотерапії тощо.

В тренді — оренда будинку з ділянкою у сільській місцевості, достатньо віддаленого від урбанізованих міст, на літні канікули або сезон.

Вимоги соціального дистанціювання — індивідуалізація відпочинку у колі родини або друзів у середовищі здорової сільської життєдіяльності з високими стандартами якості. З іншого боку, селянин гостинної садиби та члени його родини братимуть на себе функції, які забезпечуватимуть споживачу домашній затишок, якісне харчування, безпеку та гарантію відповідної якості без залучення найманих працівників.

Міжнародний туристичний ринок у найближчій перспективі буде закритий, тож є потреба забезпечити попит на відпочинок у сільській місцевості жителів великих мегаполісів у межах 100-200 км від обласного центру, особливо на вихідні або канікули.

Володимир Васильєв, голова Спілки сільського зеленого туризму України

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.