70% світового виробництва овочів реалізуються у свіжому вигляді

31 травня 2018, 08:00 4763

У світі 70% овочів реалізуються у свіжому вигляді, особливо за межами США та ЄС. Окрім цього, в середньому на 1% щорічно зростає попит на заморожені овочі, а глобальне споживання консервованих овочів за останні 10 років істотно знизилося.

Таку статистику у ході першої зустрічі учасників Клубу стратегічних партерів плодоовочевого ринку озвучив керівник підрозділу маркетингу засобів захисту рослин компанії Syngenta в Україні Микола Довгаль, посилаючись на результати досліджень нідерландського агентства RaboResearch.

Говорячи про експорт, він додав, що більша частина овочів в світі, як і раніше,  вирощується для продажів на місцевих ринках.

«Експорт овочевої продукції становить лише 5%, проте доля експортного ринку зростає», — каже експерт.

Микола Довгаль, посилаючись на результати досліджень нідерландського агентства RaboResearch, говорить, що зростає попит на підготовлені до приготування або вже приготовані овочі та на овочеві снеки.

«Потрібно вивчати вплив факторів пакування на попит споживачів. Наприклад, овочеві снеки особливо популярні завдяки візуальній привабливості та репутації здорових перекусів», — додає він.

Говорячи про перспективу українського плодоовочевого ринку, Микола Довгаль відзначає нестабільність попиту (збуту), зростання вартості ресурсів, особливо для впровадження механізації та автоматизації виробництва, низьку купівельну спроможність українських громадян, систематичне зниження рентабельності плодоовочевого бізнесу.

Відсутність належного рівня знань передових методів агромаркетингу та методик маркетингових досліджень плодоовочевого ринку також негативно позначаються на ринку.

У зв'язку з цим керівник підрозділу маркетингу засобів захисту рослин компанії Syngenta в Україні вважає, що створення Клубу стратегічних партнерів плодоовочевого бізнесу — необхідний крок уперед.

«N. B.!» Перше засідання Клубу стратегічних партнерів плодоовочевого ринку. ФОТО

«Через регулярну комунікацію з різними учасниками цього ринку ми зможемо виявити нові перспективні напрями просування українських плодів і овочів як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках», — резюмував він.


Для довідки: 22 травня 2018 року відбулося перше засідання Клубу стратегічних партнерів плодоовочевого ринку, створення якого ініціювала компанія Syngenta в Україні у партнерстві з проектом USAID «Підтримка аграрного і сільського розвитку» («Агросільрозвиток»).

Syngenta — провідна аграрна компанія, яка прагне підвищити рівень продовольчої безпеки в світі, надаючи можливість мільйонам сільгоспвиробників раціональніше використовувати наявні ресурси. Завдяки передовим науковим знанням та інноваційним рішенням 28 тис. фахівців у понад 90 країнах світу працюють з метою удосконалити сучасні підходи до вирощування рослин. У компанії рішучі у своїх намірах зберегти родючі землі від деградації, сприяти підвищенню біорозмаїття і відродженню сільських громад.

Проект «Підтримка аграрного і сільського розвитку» — проект USAID, що реалізується компанією «Кімонікс» і ставить за мету сприяння всеохоплюючому і стійкому економічному зростанню шляхом розвитку аграрного сектора і створення більш привабливих умов проживання в сільській місцевості України. Проект триватиме до липня 2020 року.


Алла Стрижеус, AgroPortal.ua