УДП збільшить перевалку в порту Констанца за рахунок баржевих караванів

09 травня 2023, 12:00 1511

«Українське Дунайське пароплавство» (УДП) планує продовжувати розвивати логістичні маршрути у 2023 році.

Про це говориться у повідомленні компанії на сторінці у Facebook.

Як зазначається, за останній рік Дунай перетворився на другий за значенням коридор для експорту українського врожаю. Через українські дунайські порти на Констанцу було відправлено 15 млн т, або четверта частина українських аграрних вантажів. Баржевим флотом у Констанцу доставлено 4,4 млн т агропродукції. Майже четверту частину цього обсягу виконав флот УДП.

За прогнозами експертів, у новому сезоні Констанца може бути переповнена зерновими з Середнього Дунаю, оскільки Румунія, Сербія та Угорщина експортують через Констанцу 20-24 млн т агропродукції на рік. 

«Щодо українського зернового потоку, то наразі значна частка експорту з дунайських портів оминає Констанцу. Агропродукція завантажується на морські судна, які рухаються через гирло Бистре. Проте сезонне падіння рівня води в Дунаї, яке розпочинається в липні, може зашкодити виходу морських суден з Бистрого. В результаті Суліну знову скують корки. Зернові вантажі переорієнтуються на баржевий флот, який масово попрямує до Констанци», — пояснюють у компанії. 

І прогнозують, що вантажообіг Констанци може збільшитись до 90 млн т, а можливо, і до 100 млн т. І це призведе до катастрофічної перевантаженості портової інфраструктури.

«Рішення проблеми перевантаженості портової інфраструктури Констанци наша компанія винайшла ще минулого року. Ми створили комплексний логістичний ланцюг, який включає власну перевалку УДП, перевезення баржевим караваном та завантаження на морське судно у порту Констанци за принципом «борт-борт». За пів року логістична схема відпрацьована і готова до масштабування. Ми розглядаємо збільшення потужності перевалки у порту Констанци, що дозволить пришвидшити обробку караванів», — уточнили в УДП.

Також у компанії розглядають розвиток інших напрямків експорту агропродукції з України — зокрема, контейнерні перевезення продуктів переробки або нішевих агрокультур до Австрії та Німеччини.