Провідні агрохолдинги стали першими учасниками бенчмарк-аналізу Agrohub BM

28 серпня 2019, 13:33 2888

Agrohub BM завершив першу хвилю бенчмаркінгу українських агрокомпаній, яка тривала з березня по липень 2019 року. В ній взяли участь п'ять холдингів: «Кернел», ІМК, МХП, LNZ і Cygnet.

Проаналізовано земельний банк в 1 млн га. Для зіставлення і визначення кращих практик було зібрано понад 200 показників за чотирма напрямами: агроефективність, персонал, техніка і точне землеробство, йдеться у повідомленні платформи.

«На даному етапі найважливіше — розробити єдині підхід і методологію, що забезпечують коректне порівняння показників і проходження першої кривої навчання. Це стало можливим завдяки спільній праці експертів від компаній-учасників першої хвилі і команди Agrohub», — зазначив лідер напрямку Agrohub BM Олексій Колбасинський.

У свою чергу генеральний директор Cygnet Ігор Шилюк заявив, що що Agrohub BM закладає міцний методологічний фундамент.

«Кожна компанія вважає себе високоефективною. Але чи так це насправді? Саме бенчмаркінг дозволяє співставити власні показники з показниками інших підприємств і зрозуміти свої сильні сторони і зони розвитку в порівнянні з іншими.  Бізнес мислить цифрами, а не інтуїцією, і бенчмаркінг дає вимірювані параметри, які підтверджують або спростовують наше розуміння того, наскільки ефективна компанія, і що їй потрібно покращувати», — пояснив він.

Начальник управління операційної ефективності напрямку рослинництво МХП Оксана Покотинська уточнила, що участь у таких проектах завжди виграш для компанії — це можливість подивитися на себе дещо іншим поглядом: у чомусь переконатися в правильності обраної стратегії та побудови процесів, а в чомусь — знайти додаткову інформацію для роздумів та сформувати плани вдосконалення.

«Дуже важливо оперувати чистими та релевантними даними, адже саме від цього залежить і наступний рівень якості рішень. Достатня кількість учасників з відповідним рівнем організаційної та управлінської культури — не менш важливий складник у таких проектах, а відкритість — показник зрілості компаній. Кінцевий продукт, сформований нашими партнерами Agrohub, цілком задовольняє наш запит і не втрачатиме свою актуальність з роками, а 20% кращих показників спонукають піднімати свій рівень, хоч саме ти і можеш його задавати», — додала вона.

Олексій Колбасинський пояснив, що з усього розмаїття інформації необхідно було знайти саме ті показники і аналітичні зрізи, які були б максимально корисні для менеджменту компаній-учасників. Найскладнішим було тримати в фокусі загальну картину і при цьому врахувати всі вимоги та побажання учасників.

«Участь у бенчмаркінгу — унікальний приклад того, як агрокомпанії України об'єднуються заради досягнення загальних вигод. Адже обмін кращими практиками збільшує розмір «спільного пирога» за рахунок підвищення ефективності всіх учасників проекту», — прокоментувала засновниця Agrohub Юлія Порошенко.

Генеральний директор ІМК Алекс Ліссітса підкреслив, що інструмент порівняльного аналізу ефективності підприємств шляхом бенчмарк-аналізу практикується вже багато років у всьому світі.

«Я радий, що український агросектор нарешті теж має можливість дізнатися кращі практики в агробізнесі.  Вважаю проект Agrohub BM надзвичайно корисним для будь-якої компанії в агросекторі, незалежно від розташування і розміру, і всім рекомендую доєднатися!» — додав він.

Генеральний директор «Кернел» Євген Осипов додав, що агрохолдинг вже кілька років реалізує процес бенчмаркінгу власними силами з деякими агровиробниками.

«Команді Agrohub вдалося провести складний тип бенчмаркінгу — зіставлення виробничих показників окремих українських агрокомпаній, а не просто середньоринкових даних. В Україні це робити вдвічі важче, ніж на розвинених ринках, тому що більшість компаній не готові розкривати свої внутрішні дані. Agrohub зробив велику роботу зі збору даних, був проведений дуже детальний аналіз і глибоке дослідження процесів, що забезпечило ґрунтовний та всебічний результат. Agrohub BM проводився вперше, але одразу довів свою ефективність… Ми й надалі готові долучатися до досліджень, розкривати усі дані, оскільки зацікавлені не тільки в зростанні власної ефективності, а і в спільному розвитку аграрної галузі в Україні», — вважає він.

Зі збільшенням кількості учасників, на думку Осипова, точність даних і цінність проекту зростатимуть.

У планах Agrohub BM — провести у цьому році другу хвилю бенчмарк-аналізу, в якій подвоїти земельний банк і залучити до дослідження ще 5-6 агрохолдингів. Agrohub BM підкреслює, що найважливішими критеріями для участі у бенчмаркінгу є наявність, достовірність і повнота даних у компанії, а також розташування посівів у фокус-регіонах дослідження.

«Суть бенчмаркінгу — в аналізі діяльності конкурентів або різних підрозділів одного холдингу, що дозволяє анонімно порівняти їх показники та виявити кращі галузеві практики.  Бенчмаркінг дає компанії розуміння тієї позиції, яку вона займає щодо своїх конкурентів і ринку в цілому, допомагає оцінити ефективність процесів і визначити, які місця вимагають посилення і які є точки росту», — йдеться у повідомленні платформи.  


Для довідки: Agrohub — платформа для підвищення ефективності українських агрокомпаній. Agrohub працює у 2 напрямках: діагностика і аналітика агрокомпаній (бенчмаркінг, дослідження «Інноваційні пріоритети»); пошук рішень (база технологій Agrohub Innovation Solutions, MHP accelerator) і консалтинг із впровадження цих рішень.