Думка: Перелякані виноградарі самі обвалили ціни зеленою продукцією

29 серпня 2018, 08:00 2856

Виноградарі південної України заледве виходять на самоокупність через обвал цін на свою продукцію. 

Наприклад, дрібні підприємці, котрі реалізували популярний сорт Аркадія минулого року по 17-20 грн, зараз віддають її по 10 грн.

Власник СФГ «Ніка» із Токмацького району Запорізької області Станіслав Глущенко, який має 1,5 га промислових виноградників на зрошенні, при середній врожайності 10 т/га виходить на собівартість в 7 грн/кг. Продає свій товар з поля по 8 грн/кг. Визнає: трохи краща цінова політика по кольорових сортах.

Фермер Іван Захаренко з гіркотою пояснює ситуацію з цьогорічними цінами панікою та егоїзмом несвідомих виноградарів.

«Люди перелякалися екстремальної погоди і надто рано поспішили вивезти на продаж зелену Аркадію. Не дали навіть тепличникам звично збути свою продукцію. Забили ринки, збили ціну. А тепер плачуть, що у них немає заробітку. Не хочуть усвідомити, що самі зіпсували ринок. Реальна ціна доброго винограду повинна бути від 20 грн/кг, щоби нормально заробляти на ньому», — констатує він.

Його колега з Херсонщини Андрій Мамай підтверджує: «Свій виноград я накриваю агроволокном, щоби отримати ультраранню продукцію. Коли дочекався потрібних якостей і, як завжди, вивіз продукт на ринок, застав торгівців виноградом з відкритого ґрунту, які вже й не вперше привезли його. Оптовики зелений виноград брали за меншими цінами. Роздріб важко його продає, бо він кислий. І коли нарешті прибуває стиглий виноград, роздрібників доводиться ще й умовляти, щоби взяли в реалізацію, хоч і за низькими цінами. У липні мали ціни по 10 грн/кг — це небачено, неприродно».

«Більшість фермерів скаржаться на несправедливо низькі ціни, — говорить менеджер Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва UHBDP Дмитро Ніколаєв. — Ми не можемо нав'язувати їм свою думку, але створюємо їм майданчик для обговорення спільних проблем. Зокрема, зібрали виноградарів на традиційну виставку-конференцію «Золоте гроно України» у Запоріжжі. Намагаємося спілкуватися з різними учасниками ринку — фермерами, супермаркетами, переробниками, бути присутніми на всіх етапах. Але треба не тільки говорити про проблеми, а робити певні рухи. Тому навчаємо агровиробників, надаємо їм актуальну інформацію, створюємо можливості, щоби вони діяли у правильному напрямку. Головне — щоби лідери почали робити правильно. На них вже рівнятимуться й інші учасники ринку».


Ірина Садова, AgroPortal.ua