Створення нових логістичних ланцюгів та гарна цінова кон’юнктура на внутрішньому та світовому ринку активізували закупівлю кукурудзи не лише за валютними контрактами з поставкою в порти або прикордонні переходи, але й за гривню на базисі франко-елеватор.
Про це повідомляє GrainTrade.
«Невеликі трейдери почали купувати кукурудзу по 5500-6100 грн/т з ПДВ (190-210 $/т) на елеваторах, але вартість доставки автотранспортом до портів Дунаю складає 1600-2200 грн/т (55-75 $/т), залізницею до пунктів переходу — 1200-1450 грн/т (41-50 $/т), а перевалювання та доставка до румунських портів коштує ще 1300-1450 грн/т (45-50 $/т)», — констатують аналітики.
Зазначається, що залізничні перевезення кукурудзи до західних прикордонних станцій обмежені конвенцією в напрямку Румунії, Молдови та Польщі, що зриває строки поставок та змушує трейдерів підвищувати ціни для прискорення поставок.
«Українські дунайські порти в Рені та Ізмаїлі покращують логістику та нарощують обсяги перевалювання, що підвищує ціни попиту в цих регіонах», — пояснюють експерти.
Ціни попиту на поставки української кукурудзи у травні-червні складають: кордон з Польщею DAP Ізов — 235-250 $/т, DAP Ягодин — 235-245 $/т; порт Джурджулешти — 245-255 $/т; порт Констанца (Румунія) — 285-295 $/т; порт Рені (Україна) — 240-255 $/т.
З 18 травня обмежуються перевезення кукурудзи до станцій Рені та Рені-порт, що призведе до зростання цін із доставкою до цих портів задля забезпечення виконання раніше укладених контрактів та чергового стрибка вартості автоперевезень.
Зниження у травневому звіті USDA прогнозів виробництва кукурудзи для США та України в новому сезоні призвело до зростання біржових котирувань.
На біржі в Чикаго червневі ф’ючерси на чорноморську кукурудзу виросли на 1,9% — до 344,5 $/т, а грудневі — до 340,5 $/т.
Водночас липневі ф’ючерси на американську кукурудзу виросли на 1,9% — до 313,7 $/т, а грудневі — на 1,7%, до 300 $/т.