Згідно з листом, опублікованим на сайті асоціації, у 2017/18 МР УЗА очікує на експорт зернових в об'єму понад 40 млн т. Така кількість продукції значно збільшить навантаження на зношену транспортну інфраструктуру України.
При цьому відзначається, що на сьогодні доля залізниці у перевезенні зернових культур на експорт становить 65%. Серед найгостріших проблем в залізничній галузі, які вимагають негайного вирішення, — дефіцит вагонів-зерновозів та локомотивної тяги, застарілий вагонний парк, нехватка дизельного пального та запчастин.
Також значну роль у перевезенні зернових відіграє автомобільний та водний транспорт з долею 30% та 5% відповідно. Серед проблем у галузі перевезення вантажів водним транспортом а асоціації зазначають відсутність налагоджених вантажоперевезень річками, насамперед Дніпром, наявність цілої низки платежів, які не дозволяють бізнесу використовувати річкову інфраструктуру, відсутність прогресу у проведенні робіт з днопоглиблення Дніпра. Така ситуація не стимулює експортерів використовувати річкові шляхи перевезення продукції.
Автоперевізники теж зіткнулися з рядом проблем, які суттєво перешкоджають та ускладнюють виконання угод на транспортування продукції. Найактуальнішою проблемою сьогодні є кількісні обмеження на перевезення. Наявність таких бар’єрів значно уповільнює час доставки вантажу до експортних терміналів та збільшує вартість послуг з перевезення, які несуть виробники та підприємства сільськогосподарської галузі, говориться в листі.
«Наявність вищезгаданих проблем з логістикою зернових культур загрожує неналежним виконанням експортних контрактів, накладенню штрафів за простій суден у портах, псуванню іміджу України як надійного партнера на світовому ринку сільгосппродукції, в наслідок чого ми можемо стати країною з дисконтною ціною на зерно, зміцнення позицій конкурентів на світовому ринку та, як наслідок — недоотримання валютних надходжень. З огляду на вищезазначене, просимо Вас ініціювати зустріч між представниками ПАТ «Укрзалізниця», Міністерства інфраструктури України, Адміністрацією морських портів України та представниками агропромислового комплексу для обговорення наявних проблем та пошуку варіантів для виходу з цієї складної ситуації», — звернулась УЗА до прем'єр-міністра.