Бізнес закликає включити Миколаївський порт до зернової угоди

12 жовтня 2022, 10:36 2425

Європейська Бізнес Асоціація звернулась до ООН та Посольства Туреччини в Україні з проханням зробити все можливе для продовження дії зернової ініціативи (зернового коридору) та приєднання до цього коридору Миколаївського морського портового вузла.

Як говориться у зверненні ЄБА, також необхідне збільшення кількості перевірок на добу суден з українською сільськогосподарською продукцією.

В асоціації відзначили важливу підтримку України з боку Організації Об’єднаних Націй та Туреччини щодо відновлення експорту українського зерна через порти Чорного моря в межах Зернової ініціативи з безпечного транспортування зерна та продовольства з трьох українських портів.

«Розблокування українських портів посприяло покращенню гуманітарної ситуації в Африці та Азії, а також протидії дефіциту продовольства у світі та зниженню цін на зерно. Станом на 6 жовтня 2022 р. зерновим коридором уже відвантажено понад 280 суден з більш ніж 6 млн т сільськогосподарської продукції на борту до країн Азії, Африки та Європи. Це свідчить про те, що представники бізнесу довіряють зерновій ініціативі та готові збільшувати обсяги перевалки вантажів», — говориться у повідомленні ЄБА.

Експерти додають, що зараз бізнес бачить деякі логістичні труднощі, які перешкоджають українському експорту аграрної продукції. Зокрема, на початку жовтня кількість перевірок суден з українською аграрною продукцією вже зменшилась до 15 на добу. Це означає, що у чорноморських портів «Великої Одеси» вдвічі скоротиться завантаженість, а час простою суден збільшиться. Судновласники та експортери зерна понесуть серйозні витрати через затримки суден.

Як наслідок, зростуть ціни на українське зерно. На думку зернової бізнес-спільноти ЄБА, щоб уникнути великого скупчення суден, необхідно здійснювати не менше 25 перевірок на добу.

«Для ефективного подолання продовольчої кризи, перш за все, у всьому світі, особливо в країнах, де страждають від голоду, важливо також розширити географію зернової ініціативи, а саме включити до неї «зернові ворота» України — Миколаївський морський портовий вузол, через який у 2021 р. пройшла майже третина від загального обсягу експорту зернових з портів України. За підсумками 2021 р. порт досяг обсягів обігу вантажів на рівні приблизно 30 млн т», — додають в асоціації.