IGC збільшив для України оцінку виробництва кукурудзи на 2 млн тонн

29 січня 2019, 12:59 2024

Експерти IGC в січневому звіті збільшили прогноз світового виробництва пшениці у 2019/20 МР до 751 млн т, що на 2% перевищить показник поточного сезону. Коригування зроблено за рахунок зростання виробництва в Росії та Індії.

Про це повідомляють аналітики компанії «ПроАгро Груп».

Відповідно до їхнього огляду зернового ринку, для Росії оцінку врожаю збільшили з 69,5 до 71,6 млн т, для Індії — з 95,5 до 99,7 млн т.

Оцінку світового виробництва кукурудзи у 2018/19 МР також збільшили, зокрема для України — на 2 млн т — до 35,5 млн т, країн Євросоюзу — на 3,5 млн т — до 65 млн т зерна. При цьому для Бразилії прогноз виробництва зменшили на 1,6 млн т — до 93,5 млн т, для ПАР — на 1,6 млн т — до 10,7 млн т.

Як повідомляється, в Україні минулого тижня на внутрішніх базисах торгівлі продовжилося зростання закупівельних цін на пшеницю і кукурудзу, що було обумовлене аналогічними тенденціями зростання ціни пропозиції цих культур на експортному напрямку.

Так, за даними моніторингу ринкової ситуації компанії «ПроАгро Груп», за останні сім днів ціни на продовольчу пшеницю на первинних елеваторах в середньому зросли ще на 50 грн/т, в портах — до 50 грн/т. В той же час фуражна пшениця попри подорожчання в портах на внутрішніх елеваторах поки залишилася в колишній ціні.

«На додаток до зовнішніх чинників на зростання внутрішніх цін на пшеницю впливає поступове скорочення пропозиції та брак продажів крупнотоварних партій зернової при намаганні трейдерів і експортерів зберегти обсяги закупівель, а отже стимулювати виробників до більш активної пропозиції. При цьому поступово зменшується обсяг, що залишився до домовленої операторами ринку граничної межі експорту пшениці в поточному МР, яка складає 16 млн т», — зазначають аналітики.

Також вони відмічають, що дещо інша ситуація спостерігається на внутрішньому ринку кукурудзи, де ціни рухає вгору активний попит експортерів і стрімке зростання цін пропозиції на FOB. Водночас, при більш ніж достатній кількості пропозицій кукурудзи на внутрішніх елеваторах, потрібні обсяги залишається складно вивезти в напрямку портів через труднощі з логістикою залізничним транспортом і негоду, яка заважає руху автомобільного транспорту, особливо в припортових областях.