Картоплярство буде развиватися за рахунок експорту

11 грудня 2018, 11:45 2898

Експорт стане одним з основних чинників розвитку української картопляної галузі протягом найближчих 5 років.

Експорт, розвиток переробки та пакування для мереж стануть основними драйверами, що будуть визначати розвиток української картопляної галузі протягом наступних 5 років. При цьому останні 2 роки український ринок картоплі, після трикратного падіння обсягів у 2014 році, показує зростання. Про це розповів директор компанії «Агріко Україна» Микола Гордійчук під час конференції «Овочі та фрукти України — 2018. Вектор на експорт».

В своєму виступі фахівець ринку, зокрема зазначив, що ринок свіжої картоплі, порівняно з продукцією переробки, є найбільшим за обсягами, але це той ринок, який відчув на собі всі економічні та політичні чинники останнього часу.

«З 2014 року товарообіг картоплі впав фактично втричі. Сьогодні обсяг ринку — приблизно 950 млн грн, що торгуються між фермерами та мережами. Звичайно, що це не багато, але це є якраз той обсяг, про який ми сьогодні можемо говорити. В той же час, на сьогодні цей ринок починає рости. Мережі стали купувати більше картоплі та просити продукт вищої якості», — розповів директор «Агріко Україна».

В своєму виступі, говорячи про експорт картоплі в поточному році, Микола Гордійчук зазначив, що на зовнішні ринки було здійснено поставки 13,7 тис. тон продукту на загальну суму $2,33 млн. При цьому, майже весь обсяг було експортовано до Молдови — 10,3 тис. тонн на $1,76 млн. Ще 2,92 тис. тонн на $497 тис. було доправлено до Білорусі та 317 тонн на $54 тис. — до Грузії.

«Загалом ціни на картоплю у наших сусідів в цьому сезоні суттєво вищі, аніж в Україні. Так кілограм картоплі в Грузії в середньому коштує $0,27, а в Молдові — $0,22», — розповів фахівець.

Характеризуючи галузь картоплярства в Україні, Микола Гордійчук зазначив, що на сьогодні на ринку присутні 4 основні виробники та 5 основних торгових марок («Овочиста, «Ваші овочі», «Славянка», «Матуся Потуся», «Петриківські овочі»).