Криза у Червоному морі перешкоджає українському агроекспорту

21 грудня 2023, 11:13 1284

Джерело фото: theguardian.com

Українські компанії почали отримувати відміни бронювань (букінгів) морських контейнерів, зокрема для перевезення яблук із ЄС та України.

Про це заявив керівник компанії USPA Fruit Володимир Гуржій у колонці на AgroTimes.

Він пояснив, що така ситуація склалась через атаку хуситами Ємену по морським контейнеровозам великих морських ліній у Червоному морі.

«Найбільші світові перевізники — Maersk, CMA, MSC та Hapag-Lloyd — озвучили, що вимушені тимчасово припинити транзит вантажів через Суецьку протоку на Середній Схід та чекати на зміну політичної ситуації. Тим часом вони якось планують виконувати свої зобов’язання — ймовірно, альтернативними маршрутами. Фактично з Україні та деяких країн Європи він єдиний — через Гібралтар та огинаючи Африку із заходу», — пояснив Володимир Гуржій.

Він припустив, що торгові судна підуть Червоним морем у супроводженні воєнно-морських конвоїв. Звичайно, це збільшить вартість логістики та транзитний час товару в морі. 

«Поки що ми не знаємо, наскільки це вплине на економіку, щоб давати подальші прогнози», — визнав експерт. 

І додав, що деякі логісти продовжують приймати букінги, хоча це складно зрозуміти. Можливо, деякі лінії прийняли рішення щодо альтернативних шляхів і вже бронюють на ці напрямки. 

«Але я точно можу сказати, що нам та деяким нашим партнерам та конкурентам уже відмінили букінги. Не думаю, що хтось станом на зараз може дати якийсь прогноз подальшого розвитку подій. Єдине, що можна зараз гіпотетично припустити, що перевізники будуть виконувати ті контракти, які вже в дорозі. Прецеденти свідчать про те, що вартість тих букінгів, які не відмінені, зазвичай залишається незмінною.

Якщо рахувати сортований, запакований товар, який лежить на складі в Україні та вже готовий був відправитись у дорогу на Середній Схід, — це принаймні сотні тонн яблук. Якщо взяти всі вантажі з України, то, можливо, це десятки тисяч тонн», — підсумував Гуржій.