Мінагрополітики повинне захищати інтереси аграріїв перед власниками інфраструктур

27 травня 2024, 13:50 1030

Пріоритетним напрямом діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства має стати розробка та реалізація практичних рішень для усунення логістичних труднощів із доступом українських аграріїв до ринків. Зокрема, профільне міністерство має відстоювати інтереси агровиробників перед власниками інфраструктур, які прагнуть максимальної монетизації каналів доставляння української аграрної продукції до покупців.

Таку думку висловив експерт ринку логістики, член Комітету ЄБА з логістики, голова ГС «Цифрові шляхи свободи» Юрій Щуклін. 

За його словами, необхідність змінити акценти діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства обумовлюють експортна орієнтованість, важлива роль аграрної галузі як джерела валютних надходжень до України та наявний конфлікт інтересів між аграрною і логістичною галузями. 

propData.content.image
Юрій Щуклін, експерт ринку логістики, член Комітету ЄБА з логістики

Поширена думка, ніби в агросекторі прості бізнес-процеси: посіяли, виростили, продали. Але виростити та продати вирощене — вже складний процес, де долучені ресурси і агровиробників, і власників логістичної інфраструктури. Агропродукцію необхідно так доставляти до ринків, щоб агровиробництво не втрачало економічного сенсу та надавало виробникам ресурси для розвитку, технологій, покращення ефективності. Тому перспективи аграрного виробництва необхідно розглядати тільки в комплексі з логістикою. І Мінагрополітики має думати, як тримати баланс інтересів між аграріями та власниками всіх інфраструктур, які хочуть максимально заробити на доставленні аграрної продукції до ринків. 

За словами експерта, ці два роки баланс інтересів відсутній: власники інфраструктурних ресурсів сповна користуються безвихіддю аграріїв, яким потрібно продати врожай, щоб отримати оборотні кошти. І немає жодних ознак, щоби аграріїв активно захищало їхнє міністерство, коли на агросектор сиплються удари з усіх боків: то від «Укрзалізниці», то від перевантажувальних терміналів та портів, які розігнали ціни, то від польських провокаторів, які перекривали шляхи.