В Україні розширюють виробництво лікарських трав і чаїв

08 серпня 2020, 11:00 4909

Цьогоріч підприємці Ганна Іщенко та Віталій Опанасюк, які займаються виробництвом трав'яних чаїв і лікувально-профілактичних зборів трав у с. Таврійське Оріхівського району Запорізької області, отримали грант UHBDP «Малі гендерні інноваційні гранти» і за ці кошти встановили цех із сушіння лікарських трав.

Про це повідомляє UHBDP.

«На власній невеликій присадибній ділянці вирощуємо шавлію мускатну, волошку, м'яту та амарант. Займаємося збором дикоросів, закуповуємо сировину як від місцевого населення, так і від виробників з інших регіонів. Наразі нам здають продукцію деякі жителі нашої ОТГ, а також є домовленості з учасниками UHBDP. Потреби в сировині є, поки в загальній кількості близько 500 кг, в наступному сезоні буде значно більше», — зазначає Ганна Іщенко.

За її словами, для отримання не тільки привабливого зовнішнього вигляду, але й для збереження всіх корисних речовин у кінцевому продукті надважливим є саме процес сушіння та подрібнення, причому для різних лікарських трав вони відрізняються. Тож відсутність належного сушильного обладнання гальмувало збільшення обсягів виробництва та розширення сімейної справи.

«Сушильна камера вирішує одну з наших головних проблем — недостатність площі для сушіння. Також за допомогою сушильної шафи ми можемо уникнути псування сировини в погану погоду, а в кінці сезону (восени) плануємо сушити ягоди та коріння», — зазначає Ганна Іщенко.

Вона говорить, що для повного заповнення сушарки сировиною потрібно близько 1 тонни сирої трави. На даний момент виробничі потужності цеху з сушіння лікарських трав виробники використовують не повністю. Це пов’язано із неможливістю заповнення при ручному подрібненні трав.

«Заповнюємо сушильну шафу повністю лише тоді, коли сировина не вимагає попереднього подрібнення — це може бути листя або деякі види трав, наприклад, чебрець. У наступному сезоні плануємо придбати подрібнювач і завантажувати сушарку на всі 100%», — розповідає Ганна Іщенко.

Сушильна камера надасть можливість отримати конкурентні переваги на ринку виробників не тільки за рахунок збільшення виробництва, але і підвищення якості продукції, що дозволить збільшити обсяг реалізації та розширити ринки збуту.

Покупці фіточаїв і трав'яних зборів — це і кінцеві споживачі, і оптовики: магазини, еколавки, інтернет-магазини. Упаковують трав’яні збори вручну в паперові крафт-пакети та продають під торговою маркою Megafit.

«Розширюватися, звичайно, плануємо, і є куди — кількість покупців зростає, запитують нові продукти (суміжні, тобто на основі трав), і ми можемо це робити. Також у планах зміна упаковки та етикетки на більш сучасну. Правда, розширюємося ми поступово, в міру фінансових можливостей. У планах на майбутнє — і нові види трав, і нова упаковка, і нові фітопродукти, які я поки не розголошую — комерційна таємниця», — говорить Ганна Іщенко.