Переробники соняшнику подумують про зупинку заводів через падіння маржі

29 лютого 2024, 17:08 15702

Ціни на соняшникову олію протягом останнього місяця впали на 7%, на шрот — на 24%. Маржа переробників знизилась до мінімуму в деяких регіонах України.

Про це повідомляє Agricensus із посиланням на джерела на ринку. 

Зазначається, що таке зниження обумовлене падінням на основних експортних ринках. Так, ціни на соняшникову олію від продавців знизилися в середньому на 60-70 $/т залежно від країни походження та становили 835-840 $/т CIF Мерсін для спотової доставки.

На думку фахівців, ринок майже досяг свого мінімуму, але вони не заперечують подальших коригувань у короткостроковій перспективі та вважають, що березень буде вирішальним місяцем.

Ціни на соняшниковий шрот в українських портах впали на 24%, до $155-165/т CPT порт.

«Це пов’язано з тим, що попит з боку основних напрямків експорту, таких як Індія, Китай і країни ЄС, залишається млявим, а пропозиція продукції в Чорноморському регіоні є більш ніж достатньою, зважаючи на присутність двох великих експортерів соняшникової олії в регіоні», — пояснили співрозмовники. 

До цього Індія суттєво скоротила закупівлі української соняшникової олії через ризики, пов’язані з війною, і перейшла на продукцію з росії та Аргентини. 

Трейдери прогнозують, що ціни на соняшникову олію чорноморського походження будуть на рівні 840 $/т CIF Китай з поставкою в березні-квітні, на соняшниковий шрот — 280-295 $/т CIF Китай. 

Торгові джерела на переробних підприємствах у центральній та західній частинах України говорять про зниження маржі до мінімального рівня із закупівельними цінами на соняшник, але в деяких випадках націнки знизиться до нуля, якщо зважати на збільшення витрат на логістику. 

Представники ОЕЗів припускають зменшення обсягів переробки або призупинення заводів, якщо поточні тенденції збережуться.

Однак деякі переробники в південних регіонах повідомляють про достатню маржу переробки близько 50 $/т за поточних цінових рівнів як на сировину, так і на продукти переробки, що, ймовірно, пов’язано з мінімальними витратами на логістику через територіальну близькість до портів.