Проблему «небезпечних вантажів» аграріям пропонують «вирішити» за 100 тис. грн

15 лютого 2017, 17:03 2928

Український клуб аграрного бізнесу та Українська аграрна асоціація звернулися до Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин з пропозицією уточнити термін «перевезення небезпечних вантажів».

Про це повідомляється на сайті УКАБ.

«У вітчизняному законодавстві відбувається планомірна підміна термінів «перевезення» та «поводження» із небезпечним вантажем, що однозначно завдає шкоди усім учасникам ринку та призводить до розвитку корупції в галузі транспорту, але водночас подається як «приведення у відповідність із законодавством Європейського союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів», — йдеться у спільній заяві асоціацій.

Відзначається, що 8 лютого 2017 р. Комітетом Верховної Ради України з питань транспорту відхилено пропозицію народних депутатів Віктора Остапчука та Олега Кулініча щодо редакції законопроекту № 4644 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо приведення їх у відповідність із законодавством Європейського союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів».

Зазначена правка стосувалася коректного викладу редакції терміну «перевезення небезпечних вантажів», зокрема пропонувалося уточнити, що це діяльність, яка передбачає лише дії, які можуть виконуватися перевізником, в тому числі приймання небезпечного вантажу до перевезення, здійснення такого перевезення і передачу вантажу одержувачу.

Як вважають представники бізнесу, підтримана Комітетом редакція терміну «перевезення небезпечних вантажів» не відповідає міжнародній практиці та в разі прийняття закону в цілому призведе до виникнення колізії в законодавстві. Зокрема, під перевезенням небезпечного вантажу будуть матися на увазі дії не лише перевізника, а й відправника та отримувача, які безпосередньої участі в такому перевезенні не беруть, однак згідно з підтриманим Комітетом визначенням терміну виконують дії, які є складовою процесу перевезення небезпечних вантажів.

Ураховуючи те, що, згідно з вимогами пункту 24 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», діяльність з перевезення небезпечних вантажів підлягає ліцензуванню, вищезгадана колізія призведе до того, що і вантажовідправник, і вантажоодержувач змушені будуть отримувати таку ліцензію як суб’єкти, які безпосередньо беруть участь в перевезенні.

Чинне визначення терміну «перевезення небезпечних вантажів» не відповідає міжнародній практиці, що вже сьогодні призводить до корупційних зловживань представників деяких органів влади, які «наполегливо рекомендують», в тому числі сільськогосподарським товаровиробникам, отримувати ліцензії на перевезення небезпечних вантажів, наприклад, для отримання шроту, агрохімікатів, палива тощо, після завершення їх перевезення.

А оскільки відправники та отримувачі небезпечних вантажів апріорі не зможуть виконати ліцензійних умов для отримання такої ліцензії, бо вони не перевозять небезпечних вантажів, не володіють необхідним для того транспортом і персоналом, то одразу ж «з’являються» незрозумілі компанії, «готові» за відповідну плату (понад 100 тис. грн) «розв’язати» таку проблему.

«Аби уникнути негативного впливу на економіку України, і сільське господарство зокрема, потрібно у визначенні терміну «перевезення небезпечного вантажу» уточнити, що це діяльність, яка передбачає лише дії, які можуть виконуватися перевізником під час зміни місцезнаходження вантажу, в тому числі приймання небезпечного вантажу до перевезення і його передачу одержувачу (а не відправлення і одержання вантажу як дії, що завідомо можуть виконуватися не тільки перевізником)... Така логіка викладу цілком відповідатиме міжнародному та європейському праву», — додали в асоціації.