Топ-5 законів, розгляд яких конче необхідний агросектору

20 листопада 2022, 08:00 3479

Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» склала рейтинг законопроєктів, які потребують негайного прийняття або ж, навпаки, відхилення для забезпечення безперебійної роботи аграрного сектору, наповнення державного бюджету та покращення економічної ситуації у країні.

Про це йдеться у повідомленні УКАБ.

Так, асоціація підтримує такі законопроєкти:

1. Законопроєкт №4558 від 30.12.2020 р. про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення державного регулювання у сфері поводження з пестицидами і агрохімікатами. Його прийняття може:

  • наблизити законодавство України у сфері поводження з пестицидами і агрохімікатами до вимог законодавства ЄС та вимог СОТ;
  • підвищити ефективність та прозорість процедури державного випробовування пестицидів і агрохімікатів;
  • усунути дублювання повноважень різних органів влади у сфері діяльності, пов’язаної з пестицидами і агрохімікатами;
  • посприяти розширенню можливостей державних органів у питанні боротьби з фальсифікованими пестицидами і агрохімікатами;
  • забезпечити створення більш сучасного і більш адекватного регулювання відносин у сфері поводження з пестицидами та агрохімікатами.

2. Законопроєкт №3680-д від 16.07.2021 р. про внесення змін до законів України «Про охорону прав на сорти рослин» та «Про насіння і садивний матеріал». Положеннями цього законопроєкту пропонуються такі зміни:

  • забезпечується створення більш сучасного та належного регулювання відносин у сфері набуття прав на сорти рослин, використання нових сортів рослин та їх комерціалізації;
  • наближається законодавство України до законодавства ЄС;
  • підвищується ефективність та прозорість процедури експертизи нових сортів рослин;
  • покращується доступ вітчизняних сільгоспвиробників до більш сучасних та високоефективних сортів насіння;
  • стимулюються інноваційні процеси.

3. Законопроєкт №5839 від 05.08.2021 р. про державне регулювання генетично-інженерної діяльності та державний контроль за обігом генетично модифікованих організмів і генетично модифікованої продукції для забезпечення продовольчої безпеки. Його ухвалення допоможе:

  • вдосконалити нормативно-правове регулювання у сфері поводження з ГМО;
  • гармонізувати українське законодавство із європейським, що передбачено зобов’язаннями України в межах Угоди про асоціацію;
  • створити прозорі правила ведення бізнесу та посилити державний контроль за обігом генетично модифікованої продукції.

4. Законопроєкт №7720 від 01.09.2022 р. про адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного стану, який передбачає, що Перелік територій, де велися (ведуться) бойові дії, затверджує не КМУ, а обласні військові адміністрації.

Водночас УКАБ категорично не підтримує законопроєкт №8166 від 01.11.2022 р. про внесення змін до Митного кодексу України та інших законів України щодо запровадження спеціальних експортних процедур. Оскільки він «заморожує» кошти експортерів у розмірі не менше 15% від суми експортного контракту,  ставить у нерівні умови великих, середніх та малих експортерів; відкриває можливості для додаткових схем, а також обмежує експорт агропродукції.