Торговельні мережі відновлюються і майже вийшли на показники довоєнного рівня

14 січня 2023, 14:15 2441

Станом на 20 грудня 2022 року не працювало лише 7% торгових об’єктів/магазинів. За 10 місяців війни цей показник зменшився на 22%. Через десять місяців з 16 415 торгових об’єктів всієї галузі вже працює 15 190. Відсоток діючих об’єктів складає 93.

Про це свідчить чергове дослідження, яке провела RAU методом онлайн-опитування приблизно сотні власників та CEO підприємств по всій Україні. 

Відзначається, що відновлення ритейлу має критично важливе значення, оскільки він впливає на весь ланцюг постачань товарів від виробника до споживача. Тому той факт, що за час війни кількість закритих точок скоротилася з 29% у березні до 7% у грудні, не може не тішити. Залишилося зовсім трохи до виходу на довоєнні показники роботи, але для цього потрібно ще звільнити території, захоплені ворогом з 24 лютого 2022 року. 

У різних сферах торгівлі цей процес відбувався по-різному, але відновлення роботи закладів торгівлі продовжується в усіх без винятку сегментах, а в деяких навіть перевершує довоєнні результати. 

На початку повномасштабного вторгнення — у березні 2022 року — було зачинено 978 продовольчих магазинів, або 21%. Проте вже у квітні частка закритих точок сягнула 24% від 5173, які працювали до війни. Починаючи з травня, частка закритих мінімаркетів, супермаркетів, гіпермаркетів упевнено зменшувалася. Загалом частка непрацюючих магазинів за десять місяців війни скоротилася на 16%. Кількість працюючих магазинів досягла у грудні відмітки 4913 проти 3600 у березні, тим самим збільшивши їхню частку до 95% з 79% відповідно. 

Наразі лишаються зачиненими всього 260 торгових об’єктів. Завдяки успіхам ЗСУ, ритейлерам вдається відновлювати торгівлю у містах, що перебували під окупацією, та в місцях активних бойових дій. Зокрема, у грудні відновив роботу супермаркет Novus у Бучі, а за місяць до того у звільнений Херсон повернулися мережі АТБ та «Сільпо»

Особливо варто відмітити, що ритейл стратегічно важливий на деокупованих територіях і по факту є об’єктом критичної інфраструктури. Адже багато об’єктів ритейл-галузі забезпечили за власний кошт потреби у генераторах. Тож під час довготривалих відключень електроенергії та опалення — це ще й забезпечення населення «Пунктами незламності» — місцями, де споживачі можуть перекусити, випити гарячі напої, підзарядити гаджети та скористатися іншими послугами.