Україна може запропонувати ринкам Перської затоки здорове харчування, органіку та суперфуд

16 грудня 2019, 15:29 2690

Україна за 9 місяців 2019 р. експортувала аграрної продукції на $15,6 млрд, що на 22% перевищує показник за аналогічний період попереднього року.

Про це в рамках дискусії «Експорт української продукції напередодні EXPO 2020: досвід, проблеми та виклики» зазначила громадський діяч, в.о. міністра аграрної політики та продовольства України (2019 р.) Ольга Трофімцева, повідомили у її прес-службі.

«Хоча у структурі експорту превалює необроблена рослинна продукція — кукурудза, соя, пшениця, ріпак, ячмінь — до десятки найбільш експортованих позицій також увійшли курятина, соняшникова та соєва олія», — говорить вона.

Також ексочільниця аграрного відомства звертає увагу, що головні торговельні партнери України дещо змінили позиції у рейтингу ТОП-10.

«Якщо за 9 місяців 2018 р. найбільше аграрної продукції було експортовано в Індію, Нідерланди та Китай, то за аналогічний період 2019-го Китай вийшов на першу позицію. За ним — відповідно Єгипет і Нідерланди. Зі списку зник Іран, як десятий у рейтингу найбільших імпортерів, але з’явилась Німеччина, яка відразу зайняла 7-ме місце», — ділиться Ольга Трофімцева.

На її погляд, Україні необхідно продовжувати роботу над диверсифікацією аграрного експорту — і за товарною структурою, і за географією ринків збуту. Дуже привабливими у цьому плані є країни Перської затоки, одні з найзаможніших за ВВП на душу населення та одні з найбільших нетто-імпортерів продовольства.

З одного боку, на цьому ринку зростає чисельність населення, з іншого — активно збільшується ВВП. Тож сума грошей, яку пересічний споживач регіону витрачатиме на продукти харчування, теж зростатиме.

Найбільший торговий партнер України серед країн Перської затоки в сфері АПК — Саудівська Аравія, яка імпортувала харчових продуктів за 9 місяців поточного року на $354 млн ($589 млн у 2018 р., що на 64% більше, ніж у 2017 р.), а також ОАЕ, Оман і Катар.

 

«Експорт до Кувейту та Бахрейну ще слід розвивати, але вже є деякі відкриті експортні позиції», — говорить Ольга Трофімцева.

Вона додає, що країнам Перської затоки є сенс пропонувати поряд із зерновими чи олійними перероблену продукцію із сегментів здорового харчування, суперфуд та органік. Проте Україні ще доведеться поборотися за ці ринки, відвоювати їх у конкурентів, оскільки її як виробника продовольства ще недостатньо добре знають.

Найбільшим викликом Ольга Трофімцева вважає те, що і в Саудівській Аравії, і в ОАЕ Україну все ще сприймають дуже обережно як ділового партнера в галузі АПК.

«Про нас досить мало знають, хоча українські виробники вже активні в регіоні певний час. Але нам не вистачає поки що системності і «довгого дихання» в роботі з даними ринками. Україні та її експортерам треба зараз докласти зусиль для побудови своєї репутації як надійного постачальника тієї чи іншої продукції. А це може зайняти декілька років», — резюмувала громадський діяч, в.о. міністра аграрної політики та продовольства України (2019 р.) Ольга Трофімцева.