Україна поступається лише Китаю в експорті меду до ЄС

15 серпня 2024, 16:47 1231

Українські виробники меду за останні 10 років суттєво посилили свої позиції на світових ринках. Якщо 2012 року Україна експортувала обсяги понад 10 тис. т, то за результатами 2023 року ці показники вп’ятеро більші.

Про це повідомляє асоціація «Український клуб аграрного бізнесу».

Зазначається, що 2024 року український мед, попри повномасштабну війну, продовжує демонструвати стійку позитивну динаміку на світовому ринку. За перші три місяці цього року експорт меду склав понад 23 тис. т, що у грошовому еквіваленті дорівнює $44 млн. Найбільший попит незмінно спостерігається в країнах Європейського Союзу, зокрема в Німеччині, Польщі та Франції, на які наразі припадає майже половина валютної виручки.

Уже декілька років поспіль Україна тримається в п’ятірці потужних експортерів меду. Так, за підсумками минулого року Україна в експорті меду посідає 4-те місце серед традиційних світових лідерів:

  1. Китай (152,6 тис. т);
  2. Індія (98,7 тис. т);
  3. Аргентина (68,9 тис. т);
  4. Україна (55,4 тис. т);
  5. Бразилія (28,5 тис. т).

Основний ринок збуту українського меду — Європейський Союз  у вартісному еквіваленті торік приніс $112 млн (92 % від загальних обсягів). Найбільші обсяги продажів було здійснено до: Німеччини (14,1 тис. т), Польщі (8,8 тис. т), Франції (5,9 тис. т), Іспанії (3,3 тис. т), Італії (3,2 тис. т), Греції (2,8 тис. т) та Румунії (2,6 тис. т). 

«Таким чином Україна посідає вже третій рік поспіль друге місце після Китаю серед експортерів меду до країн ЄС (з результатом 52 тис. т за 2023 рік). Крім цього, український мед був присутній також на інших ринках, а саме: США, Туреччині, Великій Британії, Японії, Швейцарії, Канаді, Катарі, Йорданії», — зазначають в УКАБ.

Ці результати, на думку фахівців, стали можливими завдяки сприятливим торговельним умовам. Так, лібералізація торгівлі з Європейським Союзом змінила ситуацію з квотами, які раніше вибиралися за декілька днів. Тож 2023 року українські пасічники отримали гарантований доступ до європейського споживача, який важливо зберігати й надалі.