Високі експортні ціни та спрощені процедури на кордоні підтримують продаж української молочної продукції на зовнішні ринки.
Про це повідомляє Асоціація виробників молока.
Відзначається, що у вересні виручка від експорту молочних продуктів продовжувала демонструвати рекордні значення. Загалом було продано продукції на суму $35,9 млн, що на 9,2% більше, ніж у липні, та на 145% більше, ніж торік.
Основною експортною категорією залишається сухе молоко — 4,9 тис. т (+51% в порівнянні з серпнем) на суму $15,8 млн (+39,8%).
Продажі масла у вересні знизилися на 8,25% в натуральному виразі — до 1,96 тис. т і на 5,7% в грошовому — до $11,3 млн.
Експорт молока та вершків незбираних у вересні скоротився більш ніж на чверть — 2,65 тис. т (-25,7%) на суму $1,37 млн (-28,14%).
«Після різкого стрибка у серпні експорт сироватки у вересні знизився на 22,5% — до 1,96 тис. т. Причиною тому залишаються проблеми з логістикою. Адже основним покупцем цього продукту виступають Китай і Малайзія», — відзначає аналітик Асоціації виробників молока Яна Лінецька.
За її словами, у вересні суттєво пожвавилися сировари та наростили експорт на 8,9% в натуральному обсязі — до 1,098 тис. т і на 3,7% у грошовому — $5,08 млн. В той же час імпорт скоротився на 21% в натуральному виразі — до 2,5 тис. т і на 23,4% у грошовому — до $13 млн.
Експорт кисломолочної продукції у звітному місяці склав 0,327 тис. т (+19,6%).
Через дорогу гривню сумарний імпорт молочних продуктів у вересні знизився. Загалом до України було завезено продукції на суму $16,3 млн, що на 19% менше, ніж у серпні.
Аналітик АВМ Яна Лінецька зазначає, що у жовтні варто очікувати сезонного скорочення експорту. Проте його показники все ще будуть високими.