Україна за підсумками 2024 року експортувала до США продукції на $870 млн. Це більше, ніж 2023 року, оскільки логістика стала кращою.
Про це розповів заступник міністра економіки — торговий представник України Тарас Качка в інтерв'ю «Економічній правді».
«41% нашого експорту до США минулого року — це чавун. Чавун — специфічний товар: якщо наші металургійні заводи добре працюють, то тоді ми менше експортуємо чавуну, тому що це універсальна (напівсировина. — Ред.). Можливо, ми будемо експортувати навіть більше чавуну, якщо буде більше виробництва сталі в США через ті мита на сталь, які були запроваджені 12 березня», — спрогнозував він, зазначивши, що тут діють мита у розмірі 25%, а не 10%.
Далі в переліку товарів українського експорту до США — соняшникова олія.
«Це теж не найбільший ринок збуту на відміну від Індії чи Європейського Союзу, але ми продали туди її на $40 млн. Із соняшниковою олією теж може бути цікава історія, адже під вищі мита потрапили Індонезія і Малайзія, які є постачальниками пальмової олії. Тому може бути певний ребаланс, коли на українську соняшникову олію буде навіть більший попит», — пояснив Тарас Качка.
Також 16% всього експорту українського меду йшло до США.
«У 2024 році ми продали туди меду на понад $20 млн. Попит на наш мед дуже високий, ми є одними з лідерів. Тут збережеться попит або буде якесь перезаміщення. Найбільший постачальник меду в світі — Китай, проте в них мита вищі, ніж для нас», — додав торговий представник.
Водночас він зауважив, що Україна є одним із глобальних лідерів із виробництва кришечок для пляшечок. Є такий виробник, який має глобальні контракти по всьому світу. У США багато експортувалося.
«Це бізнес, у якому навіть один відсоток збільшення вартості може зруйнувати все. І таких прикладів багато. Для держави це може бути непомітно, але для малої компанії втрата ринку на $100 тис. може бути ударом», — підсумував він.