Укрзалізниця пішла на компроміс у питанні закриття станцій

06 червня 2018, 13:55 14110

Представники зернового ринку та ПАТ «Укрзалізниця» дійшли компромісу в питанні обмеження роботи малоефективних залізничних станцій.

Про це говориться у повідомленні Української зернової асоціації (УЗА).

Зокрема, в «Укрзалізниці» погодились переглянути перелік малоефективних станцій, враховуючи аргументацію зернового ринку щодо ефективності окремих станцій, аби не обмежувати бізнесу доступ до залізничних станцій. Крім того, сторони домовились врахувати показники виробництва зерна в розрізі районів, аби планувати вантажні роботи малоефективних залізничних станцій.

«Ми аргументовано продемонстрували найбільшому перевізнику зерна, що деякі станції  не заслуговують бути закритими, адже мають чи то суттєві зберігаючі потужності чи інвестиційні плани розвитку на найближчі роки. В свою чергу, УЗ вкотре довела свою лояльність до партнерів з аграрної галузі та погодилась врахувати позицію громадськості та бізнесу. Ми вітаємо подібну співпрацю та завжди раді мати такий діалог», — підкреслив президент УЗА Микола Горбачов.

Він також додав, що наразі не йдеться про закриття чи обмеження роботи залізничних станцій, а лише про оптимізацію діяльності тих станцій, де взагалі відсутні елеватори, або станцій, що знаходяться досить близько одна від іншої. Задля такої оптимізації діяльності станцій, що знаходяться поблизу, «Укрзалізниця» розглядає можливість інвестувати в будування вантажних потужностей, таким чином створюючи конкурентні умови для всіх найближчих до станції елеваторів.

Разом з тим асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» надала «Укрзалізниці» обґрунтування щодо збереження роботи десяти залізничних станцій, які обслуговують 9 зернових елеваторів.

У зверненні зазначається, що економічної прийнятної альтернативи залізничному транспорту у таких підприємств нема.

«Без залізничних станцій використання елеватору стане більш затратним для аграріїв. Деякі з цих підприємств є єдиними на території району та обслуговують не лише великі аграрні компанії, але й місцевих фермерів, сплачуючи значні податки до місцевого бюджету. Також зупинення станцій призведе до припинення роботи деяких елеваторів, на кожному з яких працюють десятки місцевих мешканців», — говориться у повідомленні УКАБ.

Компанії погодилися з необхідністю покращувати ефективність системи залізничних перевезень зерна, оскільки проблема із задоволенням заявок елеваторів на подачу вагонів та строками їх поставки також знижує завантаженість станції. Так, заявки виконуються в середньому на 60% від потреби, що змушує аграріїв перевозити іншу частину вантажу автомобільним транспортом. Подача локомотивів також часто відбувається із затримками.

«Члени асоціації не лише вказують на негативні соціально-економічні наслідки припинення роботи залізничних станцій, але і зазначають про свої плани по збільшенню завантаженості та покращенню ефективності станційної роботи в найближчий сезон. Адже в цьому сезоні по деяким станціям компанії планують суттєве збільшення поставок та модернізацію окремих станцій шляхом розширення фронту подачі вагонів, встановлення залізничних ваг та лебідок тощо. Це допоможе зменшити витрати часу маневрових локомотивів та час завантаження вагонів», — пояснили в УКАБ.


Для довідки: в кінці квітня в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов висловився за часткове або повне закриття 170 малодіяльних вантажних станцій.