Великі судна матимуть пріоритет у зерновому коридорі

19 січня 2023, 18:00 1799

Великотоннажним суднам, які доставляють агропродукцію з портів Великої Одеси в межах зернового коридору, продовжили пріоритетність при проходженні Босфору.

Таке рішення було прийняте 18 січня під час засідання Координаційної ради з питань логістики в сільському господарстві, говориться у повідомленні Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Як зазначається, з початку року середня кількість інспекцій JCC у Босфорі становить 2,5 судна за добу проти 3,5 у грудні. Відповідно сформувалася велика черга суден, за січень спостерігається зменшення експорту. Станом на 18 січня в Босфорі на інспекцію очікує 121 судно (28 — з агропродукцією на борту, 93 — судна, які йдуть до портів під завантаження). Середній час очікування — від 2 до 5 тижнів, що також призводить до мільйонних збитків вантажовласників.

«Щоб покращити ситуацію та спланувати роботу портів, учасники Координаційної ради підтримали продовження строку дії рішення від 23 листопада 2022 року щодо продовження надання пріоритету суднам при проходженні Босфору в межах зернового коридору, чиє корисне навантаження відповідає встановленим вимогам. Згідно з цім рішенням в першу чергу продовжать пропускатися судна з корисним навантаженням від 15 тис. т для всіх типів продовольчої продукції за виключенням олійних та від 6 тис. т — для олійних», — уточнили у міністерстві.

Щодо покриття воєнного ризику страховими компаніями, що страхують морські перевезення зерна, учасники ринку зазначили, що попри відмову страхувальників Клубу IG покривати ризики, пов’язані з війною, інші страхувальники продовжують укладати договори. Загалом ситуація не загрожує роботі зернового коридору та продовольчій безпеці.