Базисні показники молока в Україні пропонують змінити 

21 серпня 2019, 08:00 2190

Підприємства з переробки молока звернулися до Міністерства аграрної політики та продовольства з проханням переглянути базисні показники молока-сировини.

Про це йдеться у повідомленні Асоціації виробників молока.

Як зазначається, заводи пропонують встановити масову частку жиру та білку на рівні 4 і 3,4% відповідно.

«Проте ми переконані, що зараз галузь не готова до таких змін. Крім того, зазначені показники не є типовими для всіх країн ЄС: для прикладу, у Польщі базисний показник по жиру складає 3,8%, а по білку — 3,4%. Наголошуємо, що господарствам-виробникам молока потрібно впровадити цілу низку норм і вимог нового харчового законодавства, серед яких, в тому числі, перехід до 2022 року на виробництво виключно екстра-ґатунку молока, згідно наказу Мінагропроду №118. Такі зміни вимагають від молочних ферм оперативних і значних інвестицій у реконструкцію, модернізацію, навчання персоналу тощо», — коментує експерт Асоціації виробників молока Олена Жупінас, яка взяла участь у нараді з питань перегляду базисних показників молока-сировини в Мінагропроді.

Вона зазначила, що впродовж останніх трьох років молочно-товарні ферми переживають істотне зростання податкового навантаження і тиск, пов«язаний зі спекуляціями навколо строку й умов старту ринку землі.

«Всі ці фактори вже мають  свої негативні наслідки: поголів«я корів у промисловому секторі за І півріччя цього року скоротилося на 9700 голів. Тому всі нововведення і реформи мають бути вкрай виваженими і поступовими», — підкреслила експерт.

Учасники наради домовилися про наступну зустріч у вересні, до якої як виробники, так і переробники молока мають підготувати детальну оцінку можливого економічного впливу ініціативи на учасників галузі.

Крім того, АВМ підтримали пропозицію Мінагропроду створити робочу групу, яка працюватиме над пошуком шляхів покращити рентабельність виробництва молока та його переробки, а також здешевлення молочної продукції, щоб зробити її більш доступною для споживачів і, відповідно конкурентнішою не лише на вітчизняному, але й на експортних ринках.