Половину експорту українських яєць скуповують ОАЕ

28 листопада 2017, 11:59 12580

Поставки українських свіжих яєць у шкаралупі на зарубіжні ринки в 2017 році збільшаться проти минулорічних результатів більш, ніж в 1,5 разу.

Про це поінформувала старший науковий співробітник відділу ціноутворення та аграрного ринку Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» Світлана Пашко, говориться у повідомленні центру.

За її словами, лише за січень-жовтень 2017 року Україна експортувала 71,5 тис. т цього виду продукції проти 50,7 тис. т торік.

Найбільше українських свіжих яєць у шкаралупі за 10 місяців 2017 року закупили країни Азії та Африки, зазначила експерт. Лідируючу позицію у рейтингу найбільших імпортерів вітчизняних яєць у шкаралупі вже кілька років поспіль утримують Об«єднані Арабські Емірати, зазначила експерт.

«Ця країна, яка 2012 року закупила лише 1125 т українських яєць, найбільш швидкими темпами нарощує обсяги імпорту цього виду вітчизняної продукції. За п«ять років ОАЕ збільшили обсяги імпорту майже у 20 разів і 2016 року закупили в Україні вже 20915 т яєць. Обсяги експорту яєць до цієї країни 2017 року можуть сягнути рекордної позначки, адже з початку року поставки яєць до ОАЕ становили 34031 т», — додала Пашко.

До п«ятірки найбільших імпортерів яєць українського виробництва входять АОЕ (47,6% загального експорту яєць), Ірак (18,0%), Катар (8,0%), Ліберія (4,9%) та Сьєрра-Леоне (4,9%).

Сукупно ці п«ять країн забезпечили близько 85% вітчизняного експорту яєць у шкаралупі.

«Наразі Україна має підстави для відновлення поставок до країн, які торік тимчасово ввели обмеження на імпорт української продукції птахівництва, і надалі нарощувати обсяги поставок українських яєць на світовий ринок», — вважає Пашко.

При цьому слід взяти до уваги, що протягом останнього року світові ціни на яйця впали. Середня ціна експортованих з України яєць свіжих в шкарлупі у січні-жовтні 2017 року становила $721 за тонну: у перерахунку на українську гривню — близько 12-13 грн за десяток. Зважаючи на більш високі ціни внутрішнього ринку, він є більш привабливим для вітчизняних виробників, підсумувала Пашко.