Прибуток виробників молока за рік впав на 16%

11 січня 2021, 11:57 2365

Індекс умовної прибутковості виробництва молока України (УМІ) в грудні 2020 р. зріс. До цього показник весь рік стабільно падав, збільшившись лише одного разу на 0,4% в червні.

Про це розповів економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак на своїй сторінці у Facebook.

Він зазначив, що так низько в грудні УМІ ніколи не падав в історії.

«Такий рівень відношення цін на молоко до цін на корми притаманний радше червню або липню, але ж ніяк не грудню! А це означає, що рік був для молочників «так собі», але ж міг бути й гіршим», — зазначив експерт.

Ярмак пояснив, що саме корми були головним фактором для УМІ в 2020 р. Різке зростання цін на корми були абсолютно неочікуваним, бо фундаментальні фактори радше вказували на перспективу падіння цін, але погодні катаклізми призвели до стрімких цінових ралі на ринках кормових компонентів.

Він також навів зміни цін на кормові комоненти в порівнянні з закупівельними цінами на молоко за 12 місяців (грудень 2020 до грудня 2019):

—  Молоко — +12,4%;

— Пшениця фуражна — +57%;

— Кукурудза фуражна — +82%;

— Шрот соняшниковий — +126% (тобто в 2,3 рази);

— Шрот соєвий — +74%.

«Зрозуміло, що УМІ за 2020 рік не може бути вищим, ніж в 2019 році. Фактично, прибутки виробників молока в 2020 році впали на 16,1% порівняно до 2019 року, але були вищими ніж в 2018 році. Якщо взяти останні 5 років, то УМІ 2020 року був на 4% вищим, ніж середній показник за 5 останніх сезонів, тому не можна сказати, що сезон був аж занадто поганим. Але й в актив його не можна буде занести», — додав експерт.

Ярмак вважає, що глобальний молочний бізнес останнім часом починає відчувати надлишок емісії провідних валют, що, частково, стимулює зростання номінальних цін.

«Але навіть це дає суттєвого зростання цін, якщо порівняти рік до року. За рік масло вершкове подорожчало на 8-9%, а білок — на 2%. Знову зростає різниця між цінами на молочний жир та білок, як бачимо з цифр, наведених вище. Тому жирне молоко й далі лишається актуальним», — додав він.

Експерт підкреслив, що глобальна пандемія має і буде й далі мати негативний вплив на молочний бізнес, в якому будуть виживати переважно максимально ефективні виробники та переробники.