Україна вперше досягла позитивного торгового сальдо по м’ясу

16 вересня 2022, 09:22 2432

Нові тенденції спостерігаються зараз на ринку м’яса України.

Про це заявила заступник директора департаменту аграрного розвитку — начальник управління тваринництва та племінної справи Міністерства аграрної політики та продовольства України Олена Дадус, говориться у повідомленні міністерства.

«Вперше ми маємо позитивне експортне сальдо. Тобто у грошовому виразі експортовано продукції на більшу вартість, ніж імпортовано», — додала вона.

Олена Дадус підкреслила, що учасники ринку продовжують працювати в таких складних умовах, забезпечують продовольчу безпеку держави, виробляючи м’ясні продукти.

«На сьогодні фонд споживання м’яса й м’ясопродуктів цілком забезпечує потреби внутрішнього ринку й має можливості забезпечувати експортний попит. Це переважно за рахунок м’яса птиці. Споживання на душу населення забезпечується на рівні 52 кг м’яса на одну людину на рік. Цей показник співставний з минулим роком у довоєнний час», — зазначила вона.

Змінилася тенденція і в структурі, додала Олена Дадус. Якщо раніше майже половина поголів’я тварин утримувалась домогосподарствами, то зараз реалізація на забій худоби та птиці у живій масі на 68% забезпечується сільськогосподарськими підприємствами.

«Наразі ми спостерігаємо, що між видами продукції є певне заміщення: більш дорогі заміщують доступніші. Половина з 2 млн т загального фонду споживання м’яса — це птиця, свинина становить 37% фонду споживання, яловичина — 13%», — наголосила Олена Дадус.

Сьогодні в Україні, за спостереженнями експертів та інформацією учасників ринку, переробні підприємства переорієнтовуються — збільшують частку у готовій продукції м’яса птиці, зокрема це стосується м’ясних консервів.

Як зазначила Олена Дадус, наразі є кілька завдань для переробної галузі — забезпечити внутрішній ринок, надати населенню України можливість споживати в достатній кількості й за доступною ціною продукцію, зокрема і м’ясну. Переробний бізнес зацікавлений у виході на зовнішні ринки. Є попит на українську продукцію і можливості її постачати.