Працюючи су-шефом київського ресторану, Микита Єфанов отримав від постачальника ящик гострого перцю. Усі овочі використати для приготування страв не встигли, і частина з них зав’яла. Викидати було шкода, тому кухар «пішов гуглити», як робити табаско. Перші 20 пляшок розійшлися «на ура».
«Ледь не половину своєї кулінарної кар’єри, яка тривала 13 років, я провів у ресторанах азійської кухні. Люди люблять гостре, хоча це непритаманно українським стравам, — розповідає в ефірі Instagram Микита Єфанов. — Завдяки авторитету в ресторанній справі було легше створювати соуси, адже шефи брали на пробу та давали свої фідбеки. Так сформувався наш із дружиною бренд гострих крафтових соусів «ПеЧе».
Микита Єфанов, співзасновник «ПеЧе»
Друга партія соусів уже склала 250 пляшок. На третій рік подружжя вирішило садити перці самостійно. Ідеальним місцем для цього стали грядки тещі Микити.
«Перець — один із найрентабельніших продуктів, оскільки за правильного підходу з відходів лишається тільки хвостик. Сам перець йде на соус, з макухи можна виготовити олію чи спеції», — говорить власник бренду.
Спочатку насіння купували у колег по ринку, та минулого року вирішили проекспериментувати і замовили його з США. В результаті з 700 насінин зійшло 30, а вижив один кущ. На допомогу знову прийшли колеги, які поділилися розсадою.
Сьогодні подружжя має чотири теплиці по 30 кв. м і ще 30 кв. м відкритого ґрунту, де ростуть швидкостиглі перчики Халапеньйо та Баранячий ріг.
«Зараз у нас 1250 кущів шести сортів. Поки що немає де і кому вирощувати більше. З цієї кількості має бути 0,5 т соусу», — зазначає підприємець.
Лінійка гострих соусів розпочалася з чотирьох смаків, зараз їх шість.
«Рецептуру ми скопіювали з табаско. Це технологія ферментації, де перцеве пюре з додаванням солі бродить деякий час — до 3 місяців. Потім додаємо оцет. Він йде як консервант і розчинник — відділяє м’яку частину від шкірки. У складі оцту виходить 25%. Цього вистачає, щоб відчувати смак перцю в соусі та щоб він гарно зберігався», — пояснює власник бренду.
«ПеЧе» робить соус з усіх без виключення перців, навіть тих, що не достигли.
Весь асортимент можна переглянути та придбати через Instagram. Найдешевший соус з лінійки халапеньйо коштує 170 грн за 60 мл, найдорожчий — 400 грн, адже чим гостріший перець, тим він менш соковитий, відповідно, щоб зробити соус з дуже гострого перцю, потрібно використати більше сировини.
«В Україні ринок гострих соусів не настільки широкий, як би хотілося. Серед уже відомих виробників — «Вогняр», Zapal, Tato Pepper Jam, Hell Daddy тощо. Є багато маленьких, які лише про себе заявляють. Ніша не заповнена, але складність у тому, щоб споживач перейшов саме на твій продукт», — зазначає Єфанов.
В лінійці «ПеЧе» є соуси як для початківців, так і для любителів чогось пекельного. «Буває таке, що люди відмовляються куштувати гострі соуси, бо мали неприємний досвід. Інколи беру до рук якийсь іноземний соус і бачу на пляшці 60 мл величезний список інгредієнтів. Такий соус буде просто гострим і несмачним. Тому наша задача познайомити людину з соусом обережно і навчити ним користуватися», — говорить підприємець.
На думку Микити, найкраще популяризувати продукт на різних гастрозаходах, де є їжа, яку може доповнити соус «ПеЧе».
Серед найближчих планів бренду — виготовити 5 тис. банок соусу, створити сталий асортимент, збільшити земельні ділянки під перець та відразу після перемоги вийти на міжнародний ринок.
Іванна Панасюк, AgroPortal.ua