Аграрне лобі: Рейтинг найпопулярніших депутатів в Facebook

08 вересня 2016, 07:00 6218

Роль соціальних мереж за останні кілька років стрімко зросла. Тепер вони вже стали не просто засобом комунікації, але й своєрідним джерелом отримання інформації. Це вивело їх на новий рівень, і дозволило впливати та формувати громадську думку як всередині окремих держав, так і в усьому світі. З розважального майданчика соцмережі перетворилися на серйозний механізм, який змінив і нашу країну.

Найбільш популярна соціальна мережа в Україні серед лідерів думок — Facebook. Завдяки своїм записам у Facebook сьогодні можна стати популярним експертом, якого будуть запрошувати на рейтингові телеканали. За оцінками експертів, аудиторія в 100 тис. підписників — як у найпопулярніших українських блогерів Дмитра Тимчука або Мустафи Найєма — зіставна з показниками ЗМІ.

AgroPortal.ua вирішив до 5-ї сесії VIII скликання ВРУ провести своє дослідження активності Facebook-сторінок народних депутатів України, які формують в українському парламенті так зване аграрне лобі. Індикатором визначення популярності в нашому рейтингу стала кількість підписників офіційних сторінок і друзів в особистих акаунтах учасників рейтингу, а також лайків, репостів і коментування постів.

Як показує практика і думки експертів соцмереж, абсолютної об'єктивності в такому дослідженні, звичайно, досягти дуже складно. Наприклад, кількість підписників не є реальною ознакою популярності політика. Може бути величезна кількість підписників — кілька тисяч, але лайків і перепостів усього кілька сотень. Часто офіційні сторінки розвиваються в основному за рахунок платної реклами (про це свідчить низька комментованість постів), або за рахунок адмін-ресурсу (у постів однакова кількість лайків і переважно одні й ті ж коментатори). І якщо платну рекламу ще можна якось відстежити, то обчислювати всіх помічників нардепів (особливо тих, які працюють неофіційно) важкувато.

Незважаючи на всі ці умовності, AgroPortal.ua намагався бути максимально об'єктивним. Рейтинг популярності депутатів-аграріїв в соцмережі Facebook сформований за станом на 2 вересня 2016 р.

Отже, спочатку проаналізуємо особисті акаунти політиків.

ТОП-15 за кількістю друзів

Графік 1
Графік 1

Як ми бачимо, кількість друзів у першої п'ятірки вже досягла максимальної відмітки, вище якої, за правилами Facebook, мати не можна. У цьому випадку в соцмережі передбачена функція — Підписники, яких не у всіх видно на сторінці. У «Підписники» можна потрапити також автоматично, відправляючи запит на дружбу і перебувати в цій категорії до тих пір, поки твою пропозицію не приймуть або відхилять. Наприклад, за кількістю підписників лідирує Олексій Мушак.

До того ж, деякі політики додають у друзі практично всіх, хто хоче ними стати, а інші — ретельно перевіряють акаунти потенційних друзів, які можуть виявитися «ботами», або просто хочуть мати в друзях відомих політиків для статусу.

Може бути й таке, що на даний момент на сторінці «висить» багато нерозглянутих запитів дружби.

З огляду на всі ці фактори AgroPortal.ua вивів графік оновлюваності сторінки, тобто частоти написання постів. І тепер наш рейтинг активності практично повністю змінився.

ТОП-15 за частотою оновлень (написання постів)

Графік 2
Графік 2

Але тут потрібно відзначити, що, хоча Ігор Бриченко і займає 6-е місце за активністю на сторінці, це в основному перепости у колег і друзів. Авторських постів дуже мало.

Геннадій Бобов рідко пише пости, але робить це регулярно — в середньому, 2 рази на місяць.

Аркадій Корнацький з'являється на своїй сторінці фактично раз на півроку, але це не заважає йому бути в першій п'ятірці за кількістю лайків і коментарів (графіки 3,4,5). Але які саме ці коментарі — це вже друге питання. В одному з останніх своїх постів Аркадій Корнацький обіцяє з'являтися на своїй сторінці частіше.

 

Валерій Лунченко оновлює контент на сторінці в середньому три рази на місяць, але при цьому він вийшов в лідери за всіма трьома критеріями: кількістю лайків, коментарів і репостів. Найбільш популярним з останніх постів стало фото з дружиною, яке набрало понад тисячу лайків.

Взагалі сторінка Валерія Лунченко виглядає дуже позитивною та відкритою. На ній багато фото й подій з особистого життя, а також постів про любов до рідного Закарпаття та України. Можливо саме це і грає вирішальну роль в її популярності.

ТОП-15 за кількістю лайків постів

Графік 3
Графік 3

ТОП-15 за кількістю коментування постів

Графік 4
Графік 4

ТОП-15 за кількістю репостів

Графік 5
Графік 5

AgroPortal.ua також проаналізував офіційні сторінки депутатів-аграріїв, які є далеко не у всіх:

Рейтинг за кількістю друзів

Графік 6
Графік 6 

Рейтинг за кількістю лайків постів

Графік 7
Графік 7

Рейтинг за коментованістю постів

Графік 8
Графік 8

Рейтинг за кількістю репостів

Графік 9
Графік 9

Формуючи рейтинг, ми не стали включати в нього кілька малоактивних сторінок нардепів-аграріїв, у яких кількість підписників нижче 500, а контент в більшій мірі складається з постів колег. Хоча деякі з них є відомими і активними політиками, такими, як Леонід Козаченко та Григорій Заболотний.

Заради справедливості варто сказати, що у 9-ти членів парламентського аграрного комітету немає сторінки в Facebook взагалі. І у деяких, навіть досить активних політиків, як-то, наприклад, Іван Мірошниченко, це принципова позиція.

AgroPortal.ua також поцікавився у найактивніших нардепів-користувачів Facebook: чи ведуть вони самі свою сторінку, або довіряють помічникам, чи використовують свою сторінку як ще один спосіб для прийняття звернень громадян, і чи вважають це комунікативною необхідністю для політика.


Олександр Бакуменко, заступник голови парламентського Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин

Источник фото: Александр Бакуменко // Facebook
Джерело фото: Олександр Бакуменко // Facebook

Для мене сторінка в соцмережі — це, в першу чергу, комунікативна необхідність, хороший інструмент швидкої подачі новин, висловлення особистої думки, інформування про свою діяльність. Але, як бачимо, сьогодні соцмережі стали дійсно невід'ємною частиною піару багатьох політиків. Це особиста справа кожного, але головне — якісно виконувати свою роботу на користь держави.

Я досить уважно вивчаю всі пропозиції та зауваження, які надходять до мене й враховую їх у роботі.

Весь матеріал перед публікацією в мережі я особисто погоджую, а супроводом сторінки займаються помічники.


Олексій Мушак, член парламентського Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин

Акаунт в Facebook для кожного політика — це платформа для прямих комунікацій з активною аудиторією. Причому тут працює чесна комунікація. Якщо сторінку ведеш особисто — це працює, є зворотний зв'язок, дискусія, реакція. Навіть якщо трапляються неадекватні коментарі або якісь дивні репліки, все одно конструктиву більше. Саме фактор особистої присутності, прямого доступу до політика є ключовим, щоб інструмент соцмереж працював ефективно. Акаунти, передані на аутсорсинг, підтримувані рекламними інструментами — це зовсім інша історія з іншими результатами.

Facebook, звичайно, дає прямий контакт з різними людьми, але для мене це більше майданчик для інформування та обміну думками. Що стосується звернень громадян, то фейсбук в цьому плані має обмежений ресурс. І може використовуватися тільки на початку вирішення питань громадян.


Олег Кулініч, голова підкомітету з питань земельних відносин парламентського Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин

Источник фото: Олег Кулинич // Facebook
Джерело фото: Олег Кулініч // Facebook

Не можу сказати, що активна сторінка в соціальних мережах для політика — це необхідність, тому що є багато інших засобів комунікації, і хтось із депутатів обходиться без соцмереж. А хтось, таке враження, проводить там стільки часу, що незрозуміло — а коли ж він взагалі встигає робити щось інше?

 Проте, мати сторінку в Facebook для офіційної особи зараз — це своєрідна вимога часу. А, враховуючи стрімкий розвиток соцмереж в останні роки, сторінка в Facebook — це один з найбільш зручних і ефективних засобів для інформування про свою діяльність, для самопрезентації, комунікації зі ЗМІ та іншими людьми. Особисто я маю дві сторінки — особистий профіль приблизно з 5 тис. друзів і офіційну сторінку, яка налічує понад 1 тис. підписникіів. Це не так багато, але в основному моя аудиторія — це або люди, які мають відношення до земельної сфери, або громадяни, які проживають на території 147-го виборчого округу або Полтавської області. Тобто, я не обговорюю різні скандали, політичні плітки, поп-зірок, а пишу в основному або на тему законодавства, або про свою діяльність в окрузі.

Звичайно, коли це можливо я намагаюся використовувати Facebook і для спілкування. Не можу сказати, що відповідаю на всі коментарі або приватні повідомлення, тому що це, напевно, неможливо, але намагаюся відповідати на більшість з них. Особливо це стосується коментарів чи запитань з різних проблем законодавства, тих моментів в законодавчій базі, з якими люди не можуть розібратися.

Багато людей дійсно вдячні за відповіді. Але часто доводиться чути й багато критики, притому відповідати доводиться іноді не тільки за себе. Якщо Верховна Рада прийняла якесь непопулярне рішення — не всі розуміють, які особисто у тебе повноваження, і голосував ти за той чи інший закон. Доводиться пояснювати. З іншого боку, приємно, коли вдається переконати опонента в своїй точці зору, в корисності тієї чи іншої законодавчої ініціативи.

Я особисто стежу за наповненням своєї сторінки, читаю повідомлення і коментарі, відписуюся. Але не можу сказати, що повністю обходжуся без допомоги своїх помічників. Вони також беруть участь в наповненні моєї сторінки або підготовці матеріалів, особливо коли мова йде про якусь складну юридичну проблему. Сідаємо разом і розбираємося, або готуємо матеріал в телефонному режимі.

Скажімо так: громадянин може звернутися до мене на Facebook, ми спілкуємося про якусь проблему і я пропоную йому підготувати офіційне звернення, яке направляється мені на офіційну пошту — звичайну або електронну, або подається до моїх громадських приймалень в окрузі. Такі випадки бувають досить часто. З іншого боку, в Facebook приходить дуже багато звернень, що називається, не по темі, або поза моєю компетенцією. Тому все це також потрібно «фільтрувати».


Сергій Лабазюк, член парламентського Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин 

Источник фото: личный сайт Сергея Лабазюка
Джерело фото: особистий сайт Сергія Лабазюка

Для мене сторінка в соціальних мережах — це можливість швидко реагувати на запити людей; отримувати інформацію та допомагати вирішувати проблеми набагато швидше, ніж раніше.

Свою сторінку в ФБ веду спільно зі своїми помічниками: 50/50. Якщо мова йде про офіційну позицію, цим займаються помічники. Спілкуюся з людьми і пишу особисті пости — сам.


AgroPortal.ua планує проводити дослідження активності Facebook-сторінок народних депутатів-аграріїв за результатами кожної парламентської сесії.


Олена Дереженко, AgroPortal.ua