Не встояли: як вітамінний коктейль підкорив ритейл

28 лютого 2018, 07:07 7695

Кажуть, що замало мати ідею, важливіше втілити її в життя. У нас якраз є цікава історія, коли переглянуте відео на YouTube і спонтанне рішення спробувати щось нове перетворилося на успішний вітамінний бізнес. І експерименти тривають.
«Реалізація задуманого почалася фактично вдома на балконі. Звісно, це було найпростіша конструкція, що складалася з труби і насосу, але цього вистачило, щоб подумати про щось більше та масштабувати ідею вирощування зелені», — розповідає власник компанії Green Garden Group Вадим Цируль.

Сьогодні в Green Garden Group на Київщині в селі Літки працюють дві теплиці загальною площею майже 500 м2. Це перші теплиці в Україні з горизонтальною системою вирощування зелені на аеропоніці.

Прямо з «Грядочки»

За два роки компанія виросла як за площею, так і за асортиментом. Свою продукцію Green Garden Group під торговою маркою «Грядочка» постачає в торговельні мережі «Фуршет», «Мегамаркет», наразі ведуться перемовини з «Новусом».

«Спочатку, коли мали небагато різновидів зелені, було важко потрапити на полиці супермаркетів, але коли збільшили асортимент, стало значно легше, — розповідає директор компанії Інна Кассем. – Вже зараз маємо іншу проблему: щоб забезпечувати Fozzy Group, не маємо достатніх об’ємів. Тому плануємо найближчим часом відкривати третю теплицю. Але загалом торговельні мережі, розуміючи, що ми достатньо молода компанія і ще не встигли наростити об’єми виробництва, ідуть нам назустріч».

Компанія має не лише першість новаторстві в галузі тепличних систем вирощування на аеропоніці, але й гарні ідеї з маркетингу та просування продукції. Щоб зацікавити торговельні мережі, Green Garden Group запропонували не просто зелень, а «вітамінний набір», до якого входять салат, рукола, базилік. Ритейл не залишився байдужим.

«Сьогодні ми фасуємо для супермаркетів близько 8 видів вітамінних наборів. Звісно, і окремо кожен вид продається, все залежить від замовлень, кожна торговельна мережа має свої вподобання і запити. Але найпопулярнішим є набір, до складу якого входять базилік, рукола і салат Лолло Біондо або Ромен», — розповідає Інна Кассем.

Цікаво, що автором комбінацій і варіантів фасування зелені у більшості випадках є Вадим. Остання ідея – набір «Салат тріо» відразу з трьох різновидів салату – Дуболистий, Лолло Росса білий і рожевий, він зовсім скоро з’явиться в супермаркетах.

Вертикально-горизонтальне мислення

На початку січня 2016 року запрацювала перша теплиця з вертикальною системою вирощування зелені на аеропоніці, а наприкінці місяця з неї вже відвантажували першу продукцію – руколу і базилік. Загалом теплиця окупилася за 18 місяців.

«За основу системи взято п’ятигранні труби, де на кожній грані розміщено по 14 отворів, загальна кількість їх на трубі — 70, — розповідає Вадим Цируль. — Завдяки такому вертикальному розташуванню рослин ми можемо отримувати в 5-7 разів більше продукції порівняно з традиційним  ґрунтовим вирощуванням.  До того ж, якщо розглядати економічність, то чим більша теплиця, тим більше її потрібно обігрівати і більше обслуговуючого персоналу вона потребує. При вертикальній системі вирощування ми маємо менші енерговитрати, кількість співробітників і, відповідно, меншу собівартість продукції».

Фактично можна вважати, що Вадим самостійно розробив конструкцію системи для теплиці, адже в Україні не виробляється обладнання для аеропоніки чи гідропоніки. Так методом спроб і помилок команда Green Garden Group пройшла гарну школу вдосконалення аж до створення горизонтальної системи для аеропоніки.

«Ми перші в Україні зробили теплицю саме з горизонтальними системами. Ми досить молода компанія і поки не можемо похвалитися величезними обсягами вирощеної продукції, але маємо певні результати і напрацювання», — зазначає Вадим Цируль.

Своїми знаннями компанія Green Garden Group готова ділитися і пропонує франшизу та має вже один контракт. Скоро такі теплиці з'являться в Нових Петрівцях на Київщині.

Салатне застілля

В Green Garden Group «посівна» проходить не в полях, а за столами. Раз на тиждень в теплицях проводять посів: в першій теплиці засівають два столи – базиліком і руколою, в другій — один стіл салатом. На кожному столі знаходиться 1700-1800 насінин, а потім і рослин.

«Спочатку ми ріжемо органічну вату на маленькі кубики, потім робимо в кожному два маленькі отвори і кладемо туди по насінині, — розповідає старша садівниця Інна Манукян. — Рослини в стадії вегетації двох листків, а це 10-14 днів, висаджуємо в системи, і там вони ростуть ще 20-25 днів, після чого готові до вживання».

Насіння використовують спеціальне для вирощування методом аеропоніки від компаній Rijk Zwaan («Рійк Цваан») і Enza Zaden («Енза Заден»). Як розповідають в Green Garden Group, представники цих двох компаній часто приїжджають на виробництво, радять, що краще сіяти, знайомлять з новими сортами.

Полив у теплицях проводиться чітко за графіком – автоматично вмикається через кожну годину на 60 секунд. Рідина, що розпилюються, вже містить органічне трикомпоненте добриво від французької компанії General Hydroponics. За словами Інни Манукян, ці органічні добрива живлять рослини всіма необхідними мінеральними засобами, мікро- і мікроелементами для нормального росту і розвитку.

Опалюється теплиця за допомогою твердопаливного котла. У першій теплиці температура на рівні 21-22°С, оскільки цього потребує базилік для ефективного зростання, в другій теплиці – 19°С.

«Система управління мікрокліматом у теплицях знаходиться в офісі, з дублюванням у центральний офіс. Також за всіма показниками можна стежити в телефонному додатку. Зараз ми розробляємо додаткові функції для здійснення повного контролю за теплицею, можливо, будемо дивитися дані, яку площу потрібно засіяти чи з якої зібрати врожай», — розповідає Вадим Цируль.

Експерименти тривають

У теплицях Green Garden Group є і експериментальні майданчики. Тут на аеропоніці пробують вирощувати малину, ожину, полуницю, помідори, огірки. Після проведення тривалого експерименту вирішили вирощування ягід виводити в масштабне виробництво.

«Такі дослідження вимагають часу, зусиль, фінансування. Щоб зрозуміти, наскільки рентабельно вирощувати ту чи іншу культуру на аеропоніці, потрібен рік. Щодо ягід, то ми вирішили їх вирощувати, а от кріп і петрушка на аеропоніці ростуть не дуже добре. Коли у нас буде комплекс з 7 теплиць, то зможемо вирощувати малину, зелень, томати, огірки, — зазначає Вадим Цируль. — Також є різновиди салату, які краще ростуть влітку, а деякі — взимку. Тому ми постійно експериментуємо, щоб підібрати найбільш підходящі види салату для вирощування і продажів».

За словами Інни Кассем, спільно з компанією Rijk Zwaan вони планують провести акцію з популяризації в Україні сорту салату «Саланова». Вирощена в теплицях Green Garden Group зелень у комплекті зі спеціальним ножем саме для цього виду салату незабаром з’явиться в торговельних мережах.

А ще в компанії займаються виготовленням соусів «Песто» на основі базиліка і руколи. Поки це немасштабне виробництво, оскільки торговельні мережі вимагають, щоб продукт мав тривалий термін зберігання — від 1 місяця. Соуси без консервантів мають термін зберігання 21 день і поки продаються на гастровиставках «Всі Свої» і фермерських фестивалях.  
Загалом у власника Green Garden Group багато цікавих ідей і задумів, єдине, чого не вистачає для швидкого втілення їх в життя, — інвестицій. Але це лише справа часу.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua