Аграрний лайфхак // Як і навіщо вести фермеру акаунти в соцмережах

07 вересня 2016, 08:00 415718

Щоб достукатися до споживача і вигідно презентувати свій товар, необхідно розповісти про себе в інтернеті. Але і сайт, і свою сторінку в соцмережах необхідно розвивати: збільшення аудиторії та перетворення її на покупців вимагає систематичної роботи.

Мало хто думає, що давши один раз рекламу в газету, забезпечить себе покупцями на десятки років вперед. Але ось думка про те, що сторінку в соцмережі слід просто один раз створити, ще популярна. Однак інтернет-користувачів цікавлять тільки акаунти, що розвиваються, в той час як занедбані псують враження про бренд. Тому важливо залучати до своєї сторінки нових передплатників — і утримувати їх увагу.

Будь-який акаунт починає з нуля передплатників. А ось щоб стати популярним, слід докласти зусиль. Для цього шукайте натхнення на сторінках тематики, суміжної з вашою. Наприклад, погортайте іноземний Fresh Eggs Daily або український Фермерські продукти «Із села» в Facebook. Зверніть увагу, який саме контент створюють розкручені акаунти, з якою регулярністю публікують пости і навіть які смайли використовують. Їх досвід спочатку підійде і для вашої сторінки, поки ви не займете свою нішу і не виробите власну специфіку контенту.

Перше правило: спочатку заявіть про себе в Facebook

Коли тільки виходите в Інтернет, головне — не розгубитися між безліччю платформ. Ви банально втомитеся завойовувати аудиторію з нуля в декількох соцмережах одночасно. Тому краще почати з Facebook: серед українців він вважається середовищем бізнесменів, і до нього звертаються як молоді користувачі, так і люди середнього віку і старше. При цьому кількість зареєстрованих в ньому українців зростає.

До того ж у нього зручні інструменти для аналізу статистики сторінки та її рекламування. Наприклад, з їх допомогою легко налаштуватися на аудиторію з певного регіону. Коли створюєте акаунт своєї ферми, важливо заповнити поля з описом: вказати контакти та дати посилання на сайт — якщо він у вас є. Логотип ферми найкраще адаптувати під заставку сторінки — так легше запам'ятається ваш бренд.

Друге: а вже потім переходьте в інші соцмережі

Коли ви розібралися в Facebook і зібрали там аудиторію, розширюйте зв'язку через Instagram і Twitter. При цьому використовуйте ту ж саму заставку сторінки, але всі публікації пристосовуйте до особливостей нової платформи. Twitter найкраще підходить для обміну короткими повідомленнями та посиланнями, а також для обговорення ідей, Instagram — для поширення привабливих фото з життя вашої ферми. Щоб аудиторія швидко збільшувалася, використовуйте популярні хештеги, які описують ваш контент.

Третє: створюйте публікації регулярно і систематично

Якщо аудиторія вами зацікавилася, вона очікує постійних оновлень на сторінці. Так що на кожній з платформ слід випускати по новому посту хоча б раз на день. Пам'ятайте, що потенційних покупців залучать тільки активні акаунти. А взагалі, почитайте публікації  про те, з якою частотою і коли краще публікувати пости в кожній соцмережі — скрізь є свої особливості. Також важливо швидко відповідати на коментарі та повідомлення користувачів. Оперативний та ввічливий зворотній зв'язок — частина вашого іміджу.

Пости про життя ферми замінять вам платну рекламу. Вдаватися до платно поширюваних публікацій слід рідше, адже мова йде про економію коштів, плюс великий ризик погано окреслити свою потенційну аудиторію та перетворитися на спамера — таких користувачі не люблять, публікації вашої сторінки будуть приховувати, а це погано відіб'ється на охопленні аудиторії — і потенційних клієнтів. Замість цього створюйте більше контенту про щоденні події в вашому господарстві, а також корисне для читачів — займіться контент-маркетингом.

Четверте: запускайте обговорення серед передплатників

Щоб залучити аудиторію до життя вашої сторінки, задавайте їй питання. Особливо дієвий варіант — питати думку учасників: кожен захоче висловитися, внаслідок чого з’являться дискусії, під час яких сформуються цікаві думки. Це створить атмосферу спільноти, в якій всі вчаться один у одного — що приємно і для користувачів, і для вас як адміністратора акаунту.

П'яте: перетворіть своїх передплатників на покупців

Адже саме в цьому мета створення сторінок в соцмережах. Зацікавте аудиторію не тільки фотографіями, але й вашою реальною фермою, вашою продукцією. Наприклад, пропонуйте знижки першим п'яти коментаторам кожного поста або розіграйте екскурсію на свою ферму серед нових передплатників.

А також перетворюйте покупців на передплатників. Наприклад, пропонуйте залишити свій е-мейл людям, що підійшли до вас на ярмарках. Потім в розсилці запропонуйте їм підписатися на акаунти в соцмережах — так випадкові покупці перетворюються на постійних, адже в їх стрічку регулярно будуть вискакувати новини про вас.

У будь-якому випадку пам'ятайте, що більше, ніж відсутність сторінки в інтернеті, відштовхує тільки покинута сторінка. У користувачів відразу з'являється думка, що бізнес прийшов в занепад кілька місяців або років тому — вони не спробують зателефонувати за вказаними телефонами й уточнити своє припущення, навіть якщо до цього хотіли замовити у вас продукти. Тому завжди підтримуйте з ними контакт.


AgroPortal.ua за матеріалами Baker Tilly