Досвід AMAKO. Як дилери IVECO пережили карантин

08 червня 2020, 07:02 2381

Італія стала однією з перших країн, яку накрила хвиля епідемії коронавірусу. І саме в цій країні зосереджена більшість заводів IVECO і підрядників концерну.

«Ситуація була дійсно складна. Заводи IVECO в Італії виявилися в самому центрі епідемії та були змушені призупинити роботу раніше за інших виробників, і відновили її пізніше. Ми перестали отримувати машини вже в кінці лютого. На щастя, в карантин ми увійшли з невеликими запасами, і нам було що запропонувати клієнтам», — розповідає керівник департаменту з реалізації комерційної техніки IVECO Іван Ващенко. 

 Іван Ващенко

Уже в березні, коли був введений карантин в Україні, в компанії очікували повної зупинки продажів, але ринок і продажі не зупинилися. Навпаки, на окремі позиції попит навіть зріс.

«Серйозним драйвером для підтримки продажів стала збільшена потреба в розвізній комерційній техніці: під час пандемії найбільші ритейлери зробили ставку на продаж онлайн на своїх інтернет-майданчиках і, відповідно, посилили департаменти доставки. Крім того, свою роль зіграли екстрені закупівлі медичних автомобілів і мікроавтобусів для розвезення персоналу. І тут наша IVECO Daily виявилася дуже затребуваною. Ми навіть погарячкували з оптимізацією замовлення на цей рік. На початку карантину ми урізали закупівлі на майбутні періоди на 30%, і я вже бачу, що попит буде більше первинних очікувань», — додає Іван Ващенко.

Великою проблемою стала і зупинка роботи партнерів із забудови вантажівок. У карантин багато з них просто залишилися без працівників. Більшість людей їздили на роботу з передмість, і зупинка громадського транспорту повністю підкосила виробничі процеси. Якщо компанія «AMAKO Україна» змогла організувати доставку персоналу своїм транспортом, то багато її партнерів із забудови вантажівок тільки зараз входять у робочий ритм. 

 

«Ми переглянули і список зарубіжних партнерів. Якщо раніше основний акцент робили на італійських «бодібілдерах», то зараз віддаємо перевагу польським компаніям Wielton. KH-Kipper, Meiller і т.д.

Цікаво, що в карантин у черговий раз переконалися в правильності вимог IVECO щодо формування складу запчастин, — продовжує Іван Ващенко. — Ми суворо дотримувалися норми мати 3-місячний склад основних запчастин, і це дозволило пройти складні часи без проблем для клієнтів. Ніхто й не помітив, що італійські заводи не працювали, у нас все було. Плюс стабільно працювали і склади IVECO в Європі, щоправда, рідкісні запчастини добиралися в Україну трохи довше звичайного через обмеження на проїзд транспорту».

У компанії говорять, що дорожнє будівництво, ритейл і державні закупівлі — зараз це головні замовники. Ще один драйвер стійкості — українські елеватори, які звернули більшу увагу на придбання власних зерновозів, що також реалізуються «АМАКО Україна». 

 

«У зв'язку зі зниженням інтенсивності комерційних проєктів, ринок зараз став більш агресивним, — констатує Іван Ващенко. — Проте, вже замовлена велика партія IVECO Daily, яка вже в червні прибуде до України; виграний цілий ряд тендерів на поставку унікальних конфігурацій техніки («вахтовок», платформ тощо), в Україні також з'явиться ряд більш ніж цікавих машин на базі IVECO».

В цілому ж Іван Ващенко прогнозує падіння річних продажів не більше ніж на 30% відносно 2019 р. За його словами, це відмінний показник: IVECO, маючи широкий модельний ряд техніки різноманітного тоннажу і конфігурацій, продовжує користуватися популярністю в бізнес-середовищі, а дилер — продовжує забезпечувати всі основні процеси без збоїв і нарікань.

До того ж, для стимуляції ринку реалізується цілий ряд програм допомоги щодо придбання комерційної техніки (за допомогою IVECO Capital, програм ЄБРР). Але про них ми розповімо окремо. 

 

AgroPortal.ua за матеріалами «АМАКО Україна»