Уроки менеджменту // 5 уроків від Ілона Маска на прикладі Tesla Inc.

27 серпня 2018, 06:50 4211

Якщо Ілон Маск жартує або співає пісні, значить, найімовірніше, в Tesla Inc або вже сталося щось погане, або скоро станеться. За допомогою шоу підприємець намагається відволікти увагу від ситуації у компанії.

Але для кризового менеджменту бізнесмен використовує й інші інструменти. Які? Читаємо!

Урок 1. Покарати винних

У жовтні минулого року Tesla Inc повернула на доопрацювання близько 11 тис. електромобілів Model X, які виставили на продаж в період жовтень 2016 — вересень 2017 року. Нові тести показали, що у разі аварії ліве заднє крісло може невдало скластися і завдати шкоди пасажиру. Маск ініціював проведення атестації співробітників, за результатами якої близько 400 осіб залишилися без роботи. Згодом Tesla Inc переорієнтувала виробництво з Model X і Model S, щоб наздогнати Model 3.

Урок 2. Вірити в свою ідею

Зриви виробництва Model X призвели до зниження акцій Tesla Inc. Третій квартал став найпровальнішим в історії компанії: її капіталізація знизилася з $61 млрд до $55,3 млрд. 

Ілон Маск зробив те саме, що і завжди, коли його компанії зазнають невдачі — вклав гроші. Цього разу він викупив акції Tesla Inc на загальну суму $35 млн. Частка бізнесмена виросла ненабагато — на 0,1% до 22%, зате акції компанії відразу ж подорожчали. До цього Маск просто інвестував гроші в Tesla Inc. Під час кризи 2008 року він вклав у неї $40 млн власних коштів і $40 млн — позичених.

Урок 3. Визнавати свою вину

Досвід з Model X став не єдиним технічним «провалом» компанії. У березні 2018 компанія зробила наймасовіше у власній історії відкликання автомобілів — 123 тис. Tesla Model S. Попри  те, що проблема могла б проявитися лише в 0,2% проданих седанів — а це найнижчий відсоток за усі кампанії Tesla з відкликання продукції — електромобілі все одно було вирішено відкликати.

Урок 4. Долучити співробітників до спільної великої цілі

Маск неодноразово звільняв велику кількість співробітників. У перший раз, щоб покарати за недоробки в Model Х, другий — для порятунку фінансового року (звільнили 4 тис. осіб, що складає близько 9% персоналу компанії).

Інший би на місці Маска загруз у судових спорах. Але багато хто зі звільнених з теплотою згадують про колишнє місце роботи. Майже всі співробітники, колишні та нинішні, настільки віддані бренду, що екс топ-менеджер BMW Боб Лутц називає їх «членами релігійної секти». Як Маску вдається підтримувати такий рівень лояльності? Секрет простий — особиста харизма і правильно сформульована місія компанії. Кожному хочеться бути причетним до глобальних проектів, що змінюють світ на краще. «Дякую за надану можливість. Я буду з гордістю згадувати, що був у команді Tesla Inc», — пишуть колишні співробітники на Quora.

Урок 5. Використовувати напад як захист

Історія про неприйнятні умови праці на заводі Tesla Inc у Фрімонті (Каліфорнія) почалася в лютому з відкритого листа одного зі співробітників керівництву, в якому говорилося про низькі зарплати, велике навантаження та небезпечні умови роботи. В продовження теми, у квітні, Центр розслідувань опублікував звіт, в якому говорилося про те, що Tesla Inc навмисно замовчувала інформацію про випадки травматизму на виробництві та про те, що в компанії приділялося мало уваги підготовці працівників до роботи в небезпечних умовах. Каліфорнійським агентством з охорони праці з 2013 року було зареєстровано понад 40 порушень з боку компанії.

Однак, зрештою  обурено зробив припущення, що даний співробітник був засланий в компанію профспілкою з метою агітації. У блозі компанія спростувала звинувачення, назвавши звіт «повністю спотвореною картиною того, чим насправді є компанія і що означає в ній працювати» та ідеологічно вмотивованою атакою на Tesla Inc з метою дезінформації і підриву корпоративного іміджу.


AgroPortal.ua за матеріалами Кfund-media.com