Міжнародна торгівля. Чому брокер ефективніший у торгових відносинах за агровиробника

28 червня 2023, 07:00 2820
Олександр Соловей

Коли мене продовжують запитувати: «А навіщо взагалі посередник — брокер?», я ставлюся із розумінням. Тому що колись, ще трейдером, уперше маючи справу із позицією міжнародного партнера «працюємо тільки через брокера», я сам дивувався і запитував. За останні півтора року українські агровиробники тісніше познайомилися із європейською і міжнародною практикою торгівлі. Але професія товарного брокера лишається новою на українському ринку і часом все ще потребує роз’яснення.

А я не втомлююся пояснювати, бо розумію, наскільки важливо для українських виробників у цей непростий сезон наднизьких цін демонструвати не просто ефективність, а надмірну ефективність. Просто, щоб бізнес вижив.

Отже, чому брокер ефективніший у торгових відносинах за виробника, який намагається займатися збутом своєї продукції самостійно?

  • Основний продукт фермера — його вирощений урожай. Кожного разу, коли він приділяє більше уваги пошуку покупця, ніж виробництву, він зміщує фокус зі своєї безпосередньої діяльності.

Основне завдання брокера — допомагати покупцям і продавцям укладати угоди.

Тому у продавця завжди буде менше часу, щоб розібратися із продажами, ніж у брокера.

  • Фермер телефонує продавцю раз чи два на рік, чого недостатньо для налагодження тісних відносин із ним.

Брокер щодня працює із певною кількістю клієнтів, обмінюється настроями, ринковою інформацією, цінами.

У результаті брокер природним шляхом накопичує часом цінну ексклюзивну інформацію, якою, не маючи конфліктів інтересів, готовий ділитися із своїми клієнтами.

Самі ж клієнти-продавці-покупці інтуїтивно це розуміють і часто запитують свого брокера: «А де ж ринок?».

  • Продавець, відповідно, ніколи не зможе конкурувати із брокером за кількістю доступних покупців.

Більше того, залежність від одного чи кількох покупців може створювати ризики для бізнесу. А щоб знайти альтернативу, необхідно зробити багато додаткових контактів.

Водночас за один дзвінок брокеру продавець отримує інформацію, яку б дізнався через оці власні 10-20 дзвінків.

  • Коли продавець говорить із покупцем і розкриває свої бажання і намір щодо продажу, то він отримує протилежний ефект від бажаного. Покупець бачить багато пропозицій і починає знижувати ціну.

Брокер не має конфлікту інтересів і може дізнаватися актуальні ціни без упливу на ринок.

  • З початком відкритого вторгнення характер торгівлі на експорт змінився. Усталені способи продажу було зруйновано, необхідно було заново вибудовувати торговельні та логістичні ланцюжки.

Продаж на експорт почав забирати значно більше часу, вимагати більших компетенцій  у сфері міжнародної торгівлі, розуміння міжкультурних нюансів ведення бізнесу, ще швидшого реагування на мінливу зміну кон‘юнктури на ринку. У цій ситуації брокер став більше ніж комерційним асистентом своєму клієнту, а справжнім провідником на нові ринки і часто — перекладачем із української на англійську як з погляду мови, так і бізнесової культури. 

Таким чином, якщо коротко, робота з брокером — це:

  1.  більша ефективність у роботі (часова);
  2. кращі та цікавіші альтернативи у комерції (трейдингу);
  3. часто — цікаві комерційні та логістичні рішення!

Ніяких особливих вимог, щоб  почати працювати із брокером, немає, потрібне лише усвідомлення ролі брокера як комерційного асистента і часом радника. 

Олександр Соловей, СЕО брокерської компанії Spike Brokers

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.