Мед із маркетингом, або Як допомагає сила географічного зазначення

30 січня 2020, 07:30 4613

За кордоном Україну як експортера меду знають тільки трейдери і пакери, адже маємо лише поодинокі випадки, коли виробники експортують фасовану продукцію під своїм брендом. Тож їм потрібно більше працювати з кінцевим споживачем, і для цього є багато дієвих інструментів.

Про це AgroPortal.ua розповів фахівець з експорту та співвласник бренду «Медові брати» (Honey Brothers) Дмитро Кушнір.

Дмитро та Катерина Кушнір
Дмитро та Катерина Кушнір

«Сьогодні існує проблема ціни на мед для всіх гравців ринку. Український ринок складається з двох полярних формувань — пасічників і експортерів, між якими точиться дискусія і змагання за ціну на мед. Хоча питання ціни може вирішити додана вартість — нові продукти на основі меду, медові напої, медові мікси. Люди в своїх споживчих вподобаннях ідуть від глобального до локального, і сьогодні ми маємо тренд на споживання крафтової та місцевої продукції», — розповідає Дмитро Кушнір і радить виробникам займатися розвитком власного бренду, який гарантуватиме якість, нестиме цінність та зберігатиме традиції.

За його словами, на час створення ТМ «Медові брати» в 2016 році в Україні налічувалося всього 20 медових брендів.

В основі бренду «Медові брати» лежить поняття, що мед — це продукт місцевості, адже в кожному регіоні квіти, трави, кількість опадів, специфіка ґрунтів створюють теруар збору нектару і унікальність меду.

«Ми відразу почали шукати фішку, яка би нас вирізняла з-поміж інших виробників меду. Маючи значний досвід роботи у Франції, скористалися елементами їхнього агромаркетингу. Ми взяли мед як продукт місцевості — наша пасіка знаходиться в Первомайському районі Миколаївської області в долині річки Південний Буг. Далі почали залучати до нашого бренду пасіки з інших регіонів. Таким чином ми хочемо показувати різноманіття України і особливості кожного регіону. Вже працюємо з пасікою, яка знаходиться в урочищі Холодний Яр на Черкащині, з пасікою в селищі Сатанів, яке знаходиться на кордоні Хмельницької й Тернопільської областей, а також у ландшафтному заказнику «Савранський ліс» Одеської області. Продовжуємо пошук партнерів, адже плануємо мати в нашій медовій лінійці якомога більше унікальних українських місцин», — зазначає Дмитро Кушнір.

Джерело фото: AgroPortal.ua
Джерело фото: AgroPortal.ua

Також із Франції запозичили метод професійної дегустації меду, на основі якої створюють дегустаційну карту продукції «Медових братів».

Дмитро Кушнір зазначає, що географічне зазначення — дуже потужний маркетинговий інструмент для малих виробників, який дозволить їм вийти на європейські ринки. Він є експертом європейського проєкту з географічних зазначень, і в цьому питанні працювати розпочали із Закарпаття, де зібрані всі елементи для реєстрації географічного зазначення — визначена територія, унікальний мед, особливий клімат.

Поки що продукція «Медових братів» продається лише на внутрішньому ринку, хоча в планах, звісно, є і експорт. В 2019 році на їхній пасіці вироблено 1,6 т меду.

«Ми хочемо розширюватись і залучати інші регіони до співпраці. Вже маємо мед зі Степового Побужжя, Західного Поділля, Середньої Наддніпрянщини. Також працюємо над новим асортиментом і пропонуємо чистий мед та мікси», — розповідає представниця бренду Катерина Кушнір.

Наприклад, в лінійці міксів ТМ «Медові брати» є несподіване гармонійне поєднання традиційно українських смаків — мед із додаванням макових зернин або ж яскраве поєднання меду та гострого перцю.

За словами Катерини Кушнір, рецептури і смаки придумують самі. От і останній експеримент — мед із цукатами — після випробувань, можливо, поповнить лінійку продуктів від «Медових братів».


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua