Азіатський ринок дає Україні великі надії

08 листопада 2016, 14:45 2515

Українські аграрії завойовують ринки Південно-Східної Азії. Сьогодні Україна – постачальник № 1 кукурудзи до Китаю. 93% соняшникової олії на індійському ринку — made in Ukraine.

Про це йшла мова в рамках круглого столу на тему «Нові експортні можливості АПК. Відкриття ринків азіатського континенту», організованого Українською аграрною конфедерацією.

«Жодна країна світу не має такого потенціалу до збільшення аграрного експорту, як Україна. Свою планку експорту продовольства ми можемо в найближчі 5-10 років підняти до 80% від загального обсягу виробництва. Тобто Україна здатна виробляти таку величезну кількість сільгосппродукції, що для внутрішнього споживання вистачить і 20%. Решту можна сміливо продавати за кордон», — наводить цифри народний депутат, президент УАК Леонід Козаченко.

В УАК підрахували, що у 2015/2016 МР тільки Саудівська Аравія закупила понад 2,3 млн т українського ячменю, що становить 52,9% всього вітчизняного експорту культури. Тим не менш, цей величезний об’єм — лише 23,1% від імпортованого цією країною ячменю, рівень споживання якого продовжує зростати, демонструючи наявність перспективи для українських експортерів.

Тим часом, як звернули увагу учасники заходу, Китай активно запасається українською кукурудзою. За перші 8 місяців 2016 р. він закупив майже 2,5 млн т цієї культури. Україна на цьому ринку змогла обійти навіть такого потужного постачальника, як США. І це сталося тому, що українська кукурудза – не ГМО.

Найбільшим партнером України в торгівлі соняшниковою олією є Індія. За підсумками перших 8 місяців 2016 р., вітчизняний експорт соняшникової олії сягнув відмітки 3 млн т, майже 31% (0,96 млн т) було експортовано до Індії.

За словами експертів, українська присутність на даному ринку є беспрецедентною — частка української соняшникової олії на індійському ринку перевищує 93%. Загалом же на країни Азії припадає більш ніж 60% експорту української соняшникової олії.

Насправді Україна постачає на Схід великий асортимент продовольчих товарів, у тому числі молочну та м’ясну продукцію. Водночас азіатські країни мають особливі вимоги до якості аграрної продукції. Тому для багатьох підприємств питання експорту ще залишається відкритим.