Як реформувати аграрну освіту: ТОП-14 пропозицій

05 грудня 2016, 10:30 2501

Державне замовлення для аграрних вишів у середньому складає 30% від потреби галузі, а 80% наявної в навчальних закладах техніки морально та фізично застаріло.

Про це на нараді-семінарі з питань підготовки фахівців для аграрного сектору та ефективного використання земельних та майнових ресурсів, яка пройшла в Національному університеті біоресурсів і природокористування України, заявив ректор НУБіП Станіслав Ніколаєнко, повідомляється на сайті вишу.

Крім того, за його словами, лише на 50% задовольняється потреба вишів у земельних ресурсах, які до того ж постійно потерпають від рейдерських захоплень.

«На всі виші маємо менше п’яти тисяч голів великої худоби, а вартість енергоносіїв та комунальних послуг зашкалює!» — говорить Станіслав Ніколаєнко.

Він також озвучив пропозиції керівників навчальних закладів до міністерств, парламенту та уряду, які останнім часом було закумульовано.

Серед них:

  1. внесення змін до ст. 197 Податкового кодексу України щодо діяльності навчально-дослідних господарств, прирівняння їх до виробників сільськогосподарської продукції;
  2. унормування діяльності коледжів, збереження їхнього фінансування з держбюджету;
  3. посилення наукової, дослідницької складової, створення за підтримки міжнародних організацій кількох міжуніверситетських наукових центрів для спільної дослідницької діяльності та навчально-практичних центрів, найсучасніших ферм, переробних підприємств, зразкових фермерських господарств;
  4. поглиблення співпраці із роботодавцями, бізнесом, фермерами, поліпшення практичної підготовки випускників університетів і коледжів;
  5. зміцнення наукового, навчально-методичного забезпечення, постійне оновлення змісту аграрної освіти і вдосконалення міжнародної співпраці;
  6. уточнити показники держзамовлення на спеціальності, які готують в аграрних університетах;
  7. звернути увагу на соціально-побутові умови навчання студентів, щорічно передбачаючи додаткові кошти на облаштування гуртожитків, навчальних корпусів, їдалень, спортивних споруд;
  8. переглянути фінансово-економічні нормативи навчальних закладів, врахувати специфіку функціонування агробіологічних навчальних закладів;
  9. сприяти навчальним закладам у проходженні ліцензування й акредитації робітничих професій як необхідної складової професійної підготовки кадрів;
  10. МОН спільно з Мінагропродом розробити рекомендації щодо спільного обробітку землі, спільної діяльності, лізингу техніки;
  11. із Закону України «Про вищу освіту» вилучити ступінь вищої освіти «молодший бакалавр», а в проекті Закону України «Про професійну освіту» освітньо-професійний ступінь «молодший спеціаліст» замінити на «молодший бакалавр»;
  12. переглянути наказ МОН від 07.06.2002 р. № 450 «Про затвердження норм часу для планування і обліку навчальної, основних видів методичної, наукової та організаційної роботи науково-педагогічних працівників», оскільки він десонує з діючим Законом України «Про вищу освіту», та невідкладно видати новий з урахуванням зміни обсягу навчального навантаження;
  13. внести зміни до ст. 22 Податкового кодексу України щодо віднесення видатків на розвиток освіти і науки до валових витрат;
  14. внести зміни до проекту Державного бюджету України на 2017 рік щодо участі в програмах державної підтримки агропромислового комплексу вищі аграрні навчальні заклади І-ІV р. а. та заклади професійної освіти.