Мобілізація піднімає ціни на добрива в Україні

04 червня 2024, 18:00 1510

Дві тенденції намітились на світовому ринку добрив — подорожчання фосфорних добрив та укріплення цін на азотні.

Про це повідомляє «Інфоіндустрія».

Моноамонійфосфат (МАР) у Бразилії подорожчав до 580 $/т (CFR). Продажі МАР активізувалися, було придбано 40 тис. т російського продукту за 575-580 $/т на умовах CFR з відвантаженням у червні та липні 2024 року. Верхня межа цього діапазону на 5 $/т вище максимального рівня котирувань для бразильського ринку в середині тижня. Продукт тепер пропонується за 585 $/т, CFR.

«Зростанню цін сприяло сезонне підвищення попиту, обмежена пропозиція, а також менш активне постачання МАР у першому кварталі порівняно з попередніми сезонами», — уточнили аналітики.

Також Південна півкуля перейшла у фазу активних закупівель добрив для внесення у вересні жовтні, адже зараз там почався зимовий період. Бразилія, Аргентина та Чилі закуповують сульфат амонію та карбамід. Ціна карбаміду на початку червня в Бразилії досягла рівня 340 $А/т, CFR.

Зазначимо, що аналогічні ціни (340-345 $/т, CFR) спостерігаються в Румунії та Болгарії. Водночас попит реагує на здорожчання кволо, але продажі є.

На Чорному морі ціна на карбамід зросла слідом за ціновим стрибком у Єгипті. Не без того, що тут зіграло свою роль скорочення присутності іранського продукту в регіоні Середземномор’я.

Загалом зростання цін на карбамід у регіоні Середземномор’я відгукується з кон’юнктурою країн ЄС, де хоч і міжсезоння, але закупівлі тривають на тлі зростання ціни на газ.

Для України це означає, що ціни на імпортований карбамід уже не будуть, як багато хто очікував, 18 тис. грн/т з ПДВ в порту, радше — 19-20 тис. грн/т, бег, в порту.

«Слід зазначити, що імпорт з Болгарії значно ускладнився, адже після 18 червня багато водіїв не хочуть їхати в рейс. А з Болгарії майже всі постачання ведуться автотранспортом — або з самої країни, або з портових причалів.

Таким чином, в Україні на загальний тренд здорожчання добрив наклались проблеми мобілізації, які лише послабили логістику добрив, здорожуючи та затягуючи її», — підсумували фахівці.