Попит на зерновози Укрзалізниці суттєво знизився через задрані ціни

07 лютого 2023, 17:04 1985

Лише 6 930 з 56 440 вагоновідправок послуг користування зерновозами АТ «Укрзалізниця», виставлених на аукціони через «Прозорро.Продажі», були успішними у січні поточного року.

При цьому торги проводилися як у форматі голландських аукціонів (на пониження ціни), так і англійських аукціонів (на підвищення ціни), говориться у повідомленні асоціації «Український клуб аграрного бізнесу».

«Голландські аукціони проводилася з початковою ставкою 4300 грн/вагонодобу і пониженням до визначеного менеджментом «Укрзалізниці» мінімального рівня в 2795 грн/вагонодобу з подачею вагонів під навантаження в січні-лютому 2023 року. В підсумку — лише 32% вагоновідправок були успішними. Середня ставка переможців торгів за такими аукціонами — 2865 грн/вагонодобу, що лише на 2,5% вище встановленої межі. Англійські аукціони (на підвищення ціни) взагалі були провальними через визначену мінімальну ставку 4300 грн/вагонодобу — жодного успішного лоту», — уточнюють експерти.

В результаті, через прагнення утримати завищену планку цін на користування державними вагонами, попит на послуги зерновозів власності АТ «Укрзалізниця» суттєво знизився, пояснюють в УКАБ. Такі дії також підтримують і сповільнюють зниження ставок на послуги інших приватних власників вагонів. Як наслідок — логістичні витрати на перевезення зерна залишаються занадто високими, що негативно впливає на спроможність і бажання аграріїв проводити посів зернових культур у 2023 році.

«УКАБ звертався до менеджменту АТ «Укрзалізниця» щодо перегляду визначеного мінімального рівня в 2795 грн/вагонодобу на голландських аукціонах, проте наразі цю невідповідність ринковим реаліям та спроможностям аграріїв так і не змінили», — додають в асоціації.